۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۰۸۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

متحجران بی‌فکر همواره مایه دردسر انقلاب و نظام بوده‌اند

متحجران بی‌فکر همواره مایه دردسر انقلاب و نظام بوده‌اند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افرادی که عقلانیت ندارند، تنها به پوسته دین دل خوش کرده‌اند و هسته دیانت را پیدا نکرده و همیشه مایه دردسر انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، شامگاه شنبه در مراسم تاسوعای حسینی که در موکب عزاداران هیئت حسین جان (ع) بجنورد برگزار شد، به تبیین رجزخوانی حضرت عباس (ع) در روز عاشورا پرداخت.

وی افزود: حضرت عباس (ع) خطاب به کفار می‌فرماید: «وَاللّه ِ إن قَطَعتُمُ یمینی إنّی اُحامی أبَداً عَن دینی وعَن إمامٍ صادِقِ الیقینِ نَجلِ النَّبِی الطّاهِرِ الأَمینِ ... یا نَفسُ لا تَخشَی مِنَ الکفّارِ» و تأکید می‌کند به خدا سوگند اگر دست راستم را قطع کنی من همیشه از دینم حمایت می‌کنم و نیز از امام راست‌گو و استوار باوری که نواده پیامبرِ پاک و امین است، ای جان! از کافران مترس.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت عباس (ع) می‌فرماید: من در همه حال از دین و ارزش‌های دینی حمایت می‌کنم، ادامه داد: این سخن علمدار کربلا امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ یعنی حمایت از دین و دین‌داری بر همه ما واجب و لازم است.

وی با اشاره به اینکه عباس بن علی (ع) تأکید می‌کند من دین دارم؛ اما در عین حال ولایت مدار هم هستم، خاطرنشان کرد: کسانی که دین بدون ولایت دارند، همان کسانی هستند که در این وضعیت کرونایی می‌گویند بروید زبان خود را به ضریح بزنید و ضریح را لیس بزنید و هیچ اتفاقی هم برای شما نمی‌افتد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیام این‌گونه اقدامات و حرکات ناشایست به دنیا، بی‌عقلی یک انسان دین‌دار است و می‌بینیم دنیا هم ما را برای برخی از کارها مسخره می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وقتی مرجع تقلیدی مانند امام و رهبر معظم انقلاب می‌گویند من صد درصد تابع پروتکل‌های بهداشتی بوده و هرچه مسؤولان بهداشتی می‌گویند عمل می‌کنم و دیدیم که عمل کرده و می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حتی یک‌تنه عزاداری می‌کند، دیگر انجام چنین اقدامات ناشایست و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دیانت و عقلانیت ما با هم جمع است؛ اما عالم و مرجعی که عقل ندارد پیروان متحجری تربیت می‌کند که در این وضعیت کرونایی می‌گویند ما قمه می‌زنیم و اهمیتی هم به دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: معلوم می‌شود این‌گونه افراد عقلانیت ندارند و دل آن‌ها تنها به پوسته دین خوش است در حالی که هسته دیانت را پیدا نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید همیشه مراقب متحجران بی‌فکری باشیم که همواره در این انقلاب مایه دردسر شده‌اند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات