۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۶۶۲۰۹۴
حجت الاسلام میرزامحمدی مطرح کرد؛

«خلوت با امام زمان»؛ از اعمال مهم شب عاشورا

«خلوت با امام زمان»؛ از اعمال مهم شب عاشورا
استاد حوزه با بیان اینکه «خلوت با امام زمان(عج)» از اعمال شب عاشورا است، گفت: تأسی به مکتب حسینی و ارتباط با امام زمان(عج) از تک تک عزاداران «حاج قاسم سلیمانی» می سازد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در نهمین شب مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) که از سوی هیأت رزمندگان قم در جوار مزار شهدای گمنام قم برگزار شد، با بیان اینکه امام معصوم(ع) تجلی رحمت واسعه الهی است، گفت: مهربان ترین مخلوق پروردگار عالمیان امام معصوم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه ریشه همه خیرات و خوبی ها ائمه معصومین(ع) هستند، اظهار کرد: گستره ولایت ائمه معصومین(ع) همه بشریت را فرا می گیرد و تنها محدود به شیعیان نیست.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه بر اساس روایات، بالاترین رتبه ادب و تربیت نزد ائمه معصومین(ع) است، ابراز کرد: شیعیان باید تجلی ادب و تربیت اهل بیت(ع) باشند و محاسن ایشان را با رفتار و اعمال خود به نمایش بگذارند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یاران امیرمؤمنان(ع) و امام حسین(ع) تربیت یافتگان حقیقی مکتب امام معصوم(ع) بودند، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) که عاشق حقیقی بندگی پروردگار بودند، تعبیر «عشاق» را برای یاران امام حسین(ع) به کار برده اند که این تعبیر جایگاه برتر این بزرگواران را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه امام معصوم(ع) در بالاترین رتبه صبر و بردباری قرار دارند، بیان کرد: تربیت در مدرسه ائمه معصومین(ع) محدودیت ندارد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه «خلوت با امام زمان(عج)» از اعمال مهم شب عاشورا است، مطرح کرد: تأسی به مکتب حسینی و ارتباط با امام زمان(عج) از تک تک عزاداران «حاج قاسم سلیمانی» می سازد.

وی با اشاره به اینکه ذلت در مکتب حسینی راه ندارد، بیان کرد: امام حسین(ع) تا آخرین لحظه عمر نورانی‌شان فریاد «هیهات من الذله» بر زبان مبارک‌شان جاری بود./841/پ202/ف

ارسال نظرات