۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۱۰۰
عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع):

استقامت در راه حق مهمترین عامل هدایت گری

استقامت در راه حق مهمترین عامل هدایت گری
استقامت ورزیدن و ماندگاری در راه حق را مهترین عامل هدایت گری دانست و گفت: نباید انسان ها از ماندگاری خود در مسیر صحیح زندگی اطمینان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در سخنرانی شب دهم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» با بیان اینکه بصیرت، آگاهی و علم از عوامل امر هدایت گری هستند، گفت: و پیامبر اسلام با علم الهی مردم را هدایت می کرد؛ همچنین امام حسین(ع) با آگاهی و بصیرت کامل امت اسلامی به مسیر صحیح هدایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه در امر هدایت گری باید استقامت و مقاومت داشت، گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) عزاداری و اشک بر سیدالشهدا را همانند رفتن به حج تشبیه کرده اند و همانگونه پس از پایان مناسک حج انسان از آلودگی­ های دنیوی پاک خواهد شد، همچنین افرادی که در عزای حسینی شرکت می کنند از گناهان پاک می شود به شرطی که در این امر استقامت ورزند و گناهان خود را تکرار نکنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، نباید انسان ها از هدایت و ماندگاری خود در مسیر صیحیح زندگی اطمینان داشته باشند، گفت:  بسیاری از صحابه در صف اول جهاد دوش تا دوش پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) در جنگ با مشرکان و منافقان بودند؛ اما در پایان عمر دچار لغزش و اشتباه و انحطاط در مسیر خود و عاقبت به شر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین بهروزی لک بیان داشت: ابلیس چندین هزار سال در درگاه الهی به عبادت پرداخت اما دچار تکبر و استکبار شد و از امر و دستور الهی نافرمانی کرد و متروک درگاه الهی شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم ابراز داشت: مردم کوفه با نامه های بسیار از امام حسین(ع) برای زمامداری این شهر دعوت کرده اند؛ اما بر اثر سست عنصری و عدم استقامت بر مسیر صحیح درصف مقابل سید الشهدا قرار گرفته اند.

وی استقامت ورزیدن را مهمترین عامل هدایت گری توصیف کرد و گفت: یکی دیگری از عوامل امر هدایت گری دعوت همراهان، یاران و دوستان به استقامت و صبر و ماندگاری در مسیر صحیح است.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بیان کرد: نباید انسان تنها به اندیشه رستگاری خود باشد و همچون فردی عابد، زاهدگوشه نشنی و عزلت را بگزیند بلکه زمانی که به هدایت و علم دست پیدا کردیم، باید این علم و آگاهی را در جامعه گسترش دهیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: عزاداران حسینی با شرکت در مجال و هیأت های عزاداری به مسیر صحیح زندکی  رسیده اند نباید تلا کنند که دوستان و اطرافیان خود را به  مسیر زندکی راهنمایی کنند.

 وی با بیان اینکه هدایت حسینی در دنیا گسترش یافته است، گفت: خیمه گاه و هیأت های سیدالشهدا در  تمام نقاط جهان برپا می شود و این مسأله هدایت گری  در تمام جوامع بشری را نشان می دهد./998/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
تقدیر از مردم بصیر ولایتمدار که از نظر رهبر انقلاب تبعیت کردند.
0
0