۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۱۰۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

۴ گروه برنده و بازنده در میدان مسابقه دنیا

۴ گروه برنده و بازنده در میدان مسابقه دنیا
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: دنیا مانند میدان مسابقه است، سرانجام ما و اینکه در گروه بازندگان باشیم یا برندگان به انتخاب‌های ما بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا شب عاشورا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، با بیان اینکه اگر گره گشا باشیم خداوند گره از کار ما باز خواهد کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا گره از کار محبین ائمه اطهار(ع) باز کنیم تا خداوند گره از کار ما باز کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به جایگاه ویژه حضرت عباس(ع) نزد امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: دنیا مانند میدان مسابقه است، امام علی(ع) فرمودند که دنیا میدان مسابقه است و نقطه آخر آن لحظه مرگ است. در این مسابقه چهار گروه وجود دارد، دو گروه برنده و دو گروه که بازنده هستند.

افراد ملعون بازنده‌ترین گروه در دنیا هستند

وی ادامه داد: دو گروه بازنده یکی از دیگری بیشتر بازنده است و زیان بیشتری دیده است، دو گروه برنده هم یکی از دیگری برد بهتر و ارزشمندتری دارد، این ما هستیم که انتخاب کنیم در کدام گروه باشیم و هر مسیری انتخاب کنیم حق اعتراض به آن را نخواهیم داشت چرا که همه آنچه پیش آمده است انتخاب ما بوده است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: دو گروه بازنده این میدان مسابقه هستند، یک گروه بنابر فرموده قرآن کریم ملعون هستند، یعنی محروم از رحمت الهی خواهند بود، ظالمین و کافرین از جمله گروه های بازنده ملعون هستند که حتی از حیوان هم پست تر خواهند شد و آنقدر سقوط می‌کنند که بنابر فرموده قرآن کریم حتی از سنگ هم پست‌تر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری جریان‌هایی نظیر داعش، وهابیت و آل سعود و رژیم صهیونیستی را مصداق بارز گروه‌های بازنده ملعون توصیف کرد و گفت: اختیار خود ما است که کجا و در کدام دسته قرار بگیریم، مسعود رجوی ملعون به عنوان یک انقلابی فعالیت می‌کرد اما با انتخاب خود با صدام و آمریکا و اروپایی ها همدست و قاتل بیش از 17 هزار نفر در کشور ما شد.

انسانی که از فرصت‌ها استفاده نکند مغبون است

وی در ادامه افزود: دسته دیگر بازنده‌ها افراد مغبون هستند، کسانی که می‌توانستند از زندگی دنیا استفاده ببرند اما ساکن و راکد هستند و از این دنیا برای آخرت خود بهره‌ای نخواهند برد، این افراد هم بازنده هستند، بسیار دردناک است که انسان جایی باشد فرصت استفاده هم فراهم باشد اما نتواند برای آخرت خود بهره ببرد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت‌های بسیاری که در این دنیا برای انسان فراهم آمده است، اظهار کرد: دسته اول از دو گروه بازنده مغبوط هستند، یعنی مورد غبطه دیگران واقع می‌شوند، افرادی هستند که به خوبی از فرصت‌های پیش آمده استفاده می‌کنند و به سعادت خواهند رسید.

شهدا و رزمندگان برنده ترین افراد در دنیا هستند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دسته دیگر که برنده ترین افراد خواهند بود، سابقون هستند، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید« والسابقون السابقون اولئک المقربون» این دسته کسانی هستند که به آب و آتش می‌زنند تا بتوانند به سعادت برسند، مانند رزمندگان و مدافعان حرم که برای رسیدن به شهادت دست و پا می زدند و تلاش می‌کردند، این دسته گاهی روز آخر خود را نجات می دهند، مانند آنچه که حر در کربلا انجام داد و به سعادت و شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: اگر دائم الاستغفار باشیم و دائما استغفار کنیم یکی زا ویژگی‌های بخشیده شدن توسط خداوند و قرار گرفتن در گروه برندگان را کسب کرده‌ایم، روحیه عذرخواهی از مردم داشتن دیگر ویژگی است، مسؤولان هم باید بلد باشند عذرخواهی کنند از مردم، این عمل کردن به دستورات قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عذرپذیر بودن را دیگر ویژگی پیوستن به گروه های برنده در میدان مسابقه دنیا دانست و اظهار کرد: اگر زود ببخشیم و پذیرای عذرخواهی دیگران باشیم مورد بخشش و مغرفت خداوند قرار خواهیم گرفت، این موضوع سیره اهل بیت(ع) است./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
صلی الله علیک یا ابا عبدلله
0
0
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
درود خدا برآنهایی که فقرا و مستضعفان را می بینند.
0
0
از اصفهان
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
درود خدا برآنهایی که فقرا و مستضعفان را می بینند.
0
0