۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۱۰۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ملت ایران در سایه فرهنگ عاشورایی به عزت بین المللی دست یافت

ملت ایران در سایه فرهنگ عاشورایی به عزت بین المللی دست یافت
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که ملت ایران در سایه فرهنگ عاشورایی به عزت بین المللی دست یافت، گفت: امروز ملت های جهان، ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم با تسلیت سالروز عاشورای حسینی، امام حسین(ع) را آموزگار عزت، آزادگی، حریت، شجاعت ظلم ستیزی و ذلت ستیزی در طول تاریخ بشریت معرفی کرد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ دین به جنگ با دشمنان اهل بیت(ع) رفت، افزود: سید و سالار شهیدان هیچ گاه زیر بار ظلم و زور نرفت و در برابر ظلم ظالمان ایستاد و از اسلام ناب دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که لحظه لحظه های عاشورا درس شهامت، آزادگی، شجاعت و شهادت است، خاطرنشان کرد: باید درس های عاشورایی را الگوی زندگی امروز خود کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ حسینی در طول تاریخ بیان داشت: دشمنان همواره از مجالس امام حسین ترس و واهمه داشتند چون عاشقان حسینی از مجلس امام حسین(ع) درس مبارزه با ظلم، آزادی، استقلال، عزت و شرف می گرفتند.

امام جمعه ساری با بیان این که ملت بزرگ ایران درس های عاشورایی را به خوبی آموختند، خاطرنشان کرد: آنچه در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی رخ داد، نمونه ای از درس های عاشورایی بود که ملت بزرگ ایران با بهره گیری از آن توانستند رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که ملت عاشورایی ایران اسلامی با سرنگویی رژیم ستم شاهی خود را از نوکری آمریکا، صهیونیست ها و ذلت استکبار جهانی نجات دادند، تصریح کرد: امروز این ملت بزرگ در سایه فرهنگ حسینی در دنیا عزت و اقتدار دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ملت ایران در سایه فرهنگ عاشورایی به عزت بین المللی دست یافته اند، افزود: امروز بسیاری از ملت های جهان، ملت ایران الگوی خود قرار داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کسی که در مجلس عزاداری حسینی شرکت می کند مورد درود، رحمت، مغفرت و آمرزش خداوند متعال قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی نیز باید نسبت به دیگران زبان درود و تحیت داشته باشند و از زبان دشنام، ناسزا و تند به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که انسان اگر می خواهد مورد رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار گیرد خود نیز باید به دیگران چنین نگاه و رویکردی داشته باشد، گفت: انسان نباید قساوت قلب داشته باشد و کسانی که از چنین الگویی پیروی می کنند اخلاق یزیدی دارند و اخلاق خدا، امام حسین(ع) و عزاداران حسین رحم، مروت، گذشت و زبان درود است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات