۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۱۰۹
امام جمعه موقت کاشان:

انقلاب اسلامی ایران محرم و عاشورا را به همه دنیا صادر کرده است

انقلاب اسلامی ایران محرم و عاشورا را به همه دنیا صادر کرده است
اصفهان - حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه انقلاب اسلامی محرم و عاشورا را به دنیا صادر کرده است، گفت: هفته گذشته روز «حسین» در آمریکا که بیشترین کرونایی را دارد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام صبح امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد، گفت: همه آن‌هایی که امروز مقابل امام حسین (ع) ایستادند، اهل اسلام و ایمان بودند.

وی افزود: در بین قاتلان اهل بیت (ع) یک مسیحی و از دیگر ادیان نیستند و همه امامان معصوم به دست نماز خوان‌ها و قرآن خوان‌ها و روزه بگیران به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه امروز برخی از حفاظ قرآن در مقابل پسر قرآن و نوه صاحب قرآن موضع گرفتند، گفت: هرچه در جناح امام حسین (ع) حماسه و عزت و شرافت و کرامت موج می‌زد در جناح مقابل خباثت و رذالت و پلیدی و شرارت موج می‌زد.

وی افزود: همانگونه که امروز ویروس کرونا سلامت و جسم مردم دنیا را تهدید می کند، همانگونه نیز کرونای ظلم ایمان مومن را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: فاصله گذاری تنها برای ویروس کرونا نیست، چرا که اگر با دشمن فاصله گذاری نکنیم، اهل ایمان در برابر قله ایمان خواهد ایستاد.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر اینکه مراقب باشید ایمان شما لباس ظلم بر تن نکند، اظهار داشت: واکسن امنیت و عاقبت به خیری برای مومنانی است که ظلم نمی‌کنند و زیر بار ظلم نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران محرم و عاشورا و امام حسین (ع) را به همه دنیا صادر و امام حسین جهانی شده است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران فرهنگ حسینی به سراسر دنیا رسیده است در نخستین جمعه ماه محرم سال گذشته همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ کشور دنیا برگزار شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انقلاب اسلامی نام اهل بیت (ع) را به گونه‌ای احیا کرده است که در دوره شدید کرونا در آمریکا کشوری که بیشترین کرونایی را دارد هفته گذشته روز «حسین» برگزار شد.

حجت الاسلام احتشام در ادامه دشمن اصلی شیعه را یهود و صهیونیسم جهانی دانست و اظهار داست: دشمن اصلی اسلام آمریکا و صهیونیسم جهانی است و ترامپ و نتانیاهو مانند یک قیچی می‌خواهند اسلام را ببرند و نابود کنند.

به گفته وی تنها کرونا نیست که نیاز به فاصله گذاری دارد بلکه برای پیشگیری از ویروسی شدن ایمان خود، فاصله گذاری بین خود و آمریکا و صهیونیسم جهانی را باید رعایت کینم.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار و برخی از مدیران و مسؤولان و مردم کاشان با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در آستان مقدس سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات