۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۱۱۱
امام جمعه بابلسر:

فریاد مرگ بر آمریکا، ترجمه عملی لبیک یا حسین است

فریاد مرگ بر آمریکا، ترجمه عملی لبیک یا حسین است
مازندران - امام جمعه بابلسر گفت: لبیک یا حسین(ع) به معنای بصیرت، شناخت حق و حرکت در مسیر حق و ایستادگی پای حق و عدالت تا پای جان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم روز عاشورای حسینی که در امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: عشق، محبت و دلدادگی به امام حسین(ع) هرگز کم نخواهد شد بلکه هر ساله بر این عشق و علاقه افزوده می شود.

وی با بیان این که هیچ چیز نمی تواند مانع عرض ارادت مردم ما به امام حسین(ع) شود، افزود: امسال هم که ویروس کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرد اما نتوانست جلوی محبت و اظهار عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) را بگیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) در روزهای گذشته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر ایران اسلامی برگزار شد، ادامه داد: این حضور و عشق و علاقه نشان دهنده ارادت و دلدادگی مردم ما به سید و سالار شهیدان است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که امروز دلدادگان به امام حسین(ع) با هر دین، آیین و نژادی یک زبان مشترک دارند و آن هم لبیک یا حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: لبیک یا حسین(ع) به معنای مسؤولیت پذیری، بی تفاوت نبودن، ولایت مداری، روحیه ایثار و شهادت طلبی و مبارزه با ظلم و نهراسیدن در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که انسان باید برای خدا قیام کند و سخن بگوید و از کسی ترس و هراسی نداشته باشد، گفت: لبیک یا حسین(ع) به معنای فریا زدن در برابر ظلم، ستم، تبعیض، بی عدالتی و فساد است.

استاد حوزه علمیه، آمریکا را جرثومه فساد، ظلم و بی عدالتی در جهان معرفی کرد و افزود: امروز همان طور که بر یزید لعن و نفرین می فرستیم باید انزجار و نفرت خود را نسبت به استکبار جهانی با فریاد مرگ بر آمریکا نشان دهیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که لبیک یا حسین(ع) به معنای بصیرت، شناخت حق و حرکت در مسیر حق و ایستادگی پای حق و عدالت تا پای جان است، ادامه داد: شهدا ترجمه عملی لبیک یا حسین(ع) هستند که همه وجودشان را در مسیر دفاع از حق، حقیقت، اسلام ناب و تبعیت از ولایت قرار دارند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که ملت بزرگ ایران همواره ثابت کردند در مسیر حق گام بر می دارند و دست از ولی حق و امام بر نمی دارند، بیان داشت: این ملت 41 سال است که می گویند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و در صحنه های مختلف نشان دادند که اهل کوفه نبودند و هر جا حضور آنها ضرورت داشت عاشقانه به وظیفه خود عمل کردند.

وی با بیان این که امروز باید وظیفه خود را بدانیم و همانند شهدا به آن وظایف عمل کنیم، گفت: باید یک بازنگری در رفتار، اعمال و پرونده زندگی مان داشته باشیم که آیا به وظیفه خود عمل کردیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف والدین تربیت فرزندان صالح است، خاطرنشان کرد: کسانی که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند و همچنین مسؤولان باید ببینند که چقدر به وظایف خود عمل کردند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات