۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۱۱۲
در جمع عزاداران حسینی بیان شد؛

انتقاد امام جمعه هادی شهر از خوش گذرانی مسافران در تاسوعا و عاشورای حسینی

انتقاد امام جمعه هادی شهر از خوش گذرانی مسافران در تاسوعا و عاشورای حسینی
مازندران - امام جمعه هادی شهر از خوش گذرانی مسافران در تاسوعا و عاشورای حسینی در سواحل مازندران به شدت انتقاد کرد و گفت: این حضور گسترده عامل شیوع ویروس کرونا خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام حسین آزادی کناری، امام‌جمعه هادی‌شهر امروز در جمع مردم عزادار این شهر با اشاره به ارتباط مستقیم تقوا در افزایش نظم اظهار داشت: هرچه تقوا افزایش پیدا کند، نظم نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این نشان‌دهنده رابطه مستقیم تقوا و نظم است.
 
وی افزود: رعایت بهداشت و پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجالس عزادارای از سوی مردم شریف عزادار بیانگر تقوا در وجود آنها است که هرچه تقوا در انسان افزایش پیدا کند قانون‌پذیری نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند.
 
امام‌جمعه هادی‌شهر با تقدیر و تشکر از مردم و مسؤولان شهری در برپایی هرچه باشکوهتر عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بیان‌کرد: با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه مسؤولان عزاداری در برپایی مراسم وجود داشت و قوانین مربوط به عزاداری متاسفانه دیر ابلاغ شد اما با این‌حال خوشبختانه مجالس عزا در مساجد، تکیه‌ها و هیات‌ها با همه موازین بهداشتی به نحو احسن رعایت شد تا از شیوع بیماری منحوس کرونا جلوگیری شود.
 
حجت‌الاسلام آزادی با اشاره به طرح “هر خانه یک حسینیه” عنوان داشت: امسال محرم رنگ و بوی دیگری را به خود گرفته است که عده‌ای از مردم متدین امسال به خاطر وجود شرایط خاص به وجود آمده خانه‌های خود را تبدیل به حسینیه کردند که امیدواریم نگاه ویژه و خاص امام حسین(ع) همراه آنها باشد.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که دشمنان اسلام ببش از ۱۴۰۰ سال است که می‌خواهند نور اهل بیت(ع) را خاموش و مجالس عزای امام حسین(ع) را تعطیل کنند، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که مجالس و روضه های اباعبدالله(ع) تعطیل بردار نیست و مردم عاشق و دلسوخته اهل بیت(ع) با همه مشکلات یاد و نام امام حسین(ع) و یاران با وفایش را زنده نگه خواهند داشت.
 
حجت الاسلام آزادی با بیان این که علیرغم همه تلاش های رسانه های معاند و برخی فرصت طلبان داخلی، مجالس امام حسین(ع) با شکوه و عظمت خاصی همچنان در حال برگزاری است، بیان داشت: عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان هیچ گاه در این کشور حذف شدنی نیست و نخواهد بود.
 
وی با انتقاد از مسافرینی که در ایام عزای امام حسین(ع) کام مردم مازندران را تلخ کرده‌اند، گفت: اگرچه عده‌ای انسان‌های بی‌مبالات که به هشدارهای مسؤولان در رابطه با عدم سفر به مازندران توجه نمی‌کنند و در ایام تاسوعا و عاشورا برای خوشگذرانی به مازندران سفر کرده‌اند و کام مازندران را تلخ کرده‌اند، اما باید عزاداران توجه کنند که دلسرد نشویم و با رعایت همه موازین بهداشتی مطیع مسؤولان باشیم.
 
حجت الاسلام آزادی ادامه داد: برای مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ستاد ملی مبارزه با کرونا سخت ترین موازین بهداشتی و الزامات را وضع کرده است اما آیا برای حضور مسافرین در شمال کشور نمی تواند قانون وضع کند و از ورود مسافران به این منطقه که برای خوشگذارنی در ایام تاسوعا و عاشورا به این خطه مسافرت می کنند جلوگیری کند تا کام مردم عزادار تلخ نشود؟ و تمام زحمات این مردم عزادار از بین نرود؟
 
وی حضور پر حجم مسافران به شمال کشور را عامل شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: مسؤولان راه انصاف را در پیش بگیرند که اگر در دو هفته آینده آمار مبتلایان به این ویروس افزایش پیدا کرد در رسانه‌ها صادقانه بگویند که آمار افزایشی مبتلایان به این ویروس به خاطر هجوم مسافران است نه هیات های عزاداری که با رعایت کامل موازین، مجالس را برگزار کردند./950/پ310/ب1
ارسال نظرات