۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۱۱۳
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

پذیرش حکمرانی اهل جور و عدوان در مکتب امام حسین راه ندارد

پذیرش حکمرانی اهل جور و عدوان در مکتب امام حسین راه ندارد
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه پذیرش حکمرانی اهل جور و عدوان در مکتب امام حسین(ع) راه ندارد، گفت: مهم ترین دغدغه ایشان نفی حکومت طاغوت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سلسله جلسات «حکمرانی قرآنی و قیام امام حسین(ع)» با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه امام حسین(ع) نفی حکومت طاغوت بود، گفت: حکومتی که مردم را از ارزش های اسلامی دور کند صلاحیت حکمرانی ندارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به دعوت کوفیان به سوی کوفه روانه شده بودند، ادامه داد: ایشان پس از آن که با لشکر حر مواجه شد، هیچ‌گاه از مبارزه منصرف نشدند، بلکه در سخنرانی های‌شان خطاب به لشکریان حر فرمودند «ما اهل بیت(ع) پیامبر اکرم(ص) هستیم و نسبت به امر حکومت مسلمانان سزاوارتر هستیم».

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به معنای حقیقی رعایت تقوا از دیدگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: با توجه به سخنرانی های اباعبدالله(ع) در می یابیم که معنای حقیقی تقوا عبارت از رساندن حق به اهل آن است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه مقام ولایت و رهبری به اهل بیت(ع) اختصاص دارد، ابراز کرد: هیچ‌گاه کسانی همچون یزید که در مسیر ظلم و جور و عداوت گام برمی دارند سزاوار حکمرانی نیستند.

وی با اشاره به اینکه اهل جور و عدوان صلاحیت حکمرانی بر مسلمانان را ندارند، عنوان کرد: معنای حقیقی تقوا این است که انسان همواره در پی حق باشد و حق را از اهل آن یعنی اهل بیت(ع) دریافت کند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه پذیرش حکمرانی اهل جور و عدوان در مکتب امام حسین(ع) راه ندارد، اظهار کرد: اباعبدالله(ع) در مسیر قیام خودشان همواره این مسأله را به بهانه های مختلف بیان کرده اند./841/پ202/ف

ارسال نظرات