۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۱۱۴
دبیرجامعه روحانیت کاشان:

رمز ماندگاری عاشورا نفوذ در دل‌ها است

رمز ماندگاری عاشورا نفوذ در دل‌ها است
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل گفت: عاشورا یک واقعه تاریخی نیست که به این راحتی به فراموشی سپرده شود، بلکه یک حقیقتی است که در دل‌ها نفوذ طولانی و عمیق دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل مراسم عزاداری عصر عاشورای حسینی که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد، گفت: عاشورا در دل‌ها نفوذ دارد که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هم زنده است و تازگی دارد و اشک همه را درآورده است.

وی افزود: عاشورا روزی است که هزاران سال قبل از وقوع آن پیامبرانی که خبر آن را شنیدند اشک ریختند و امروز نیز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از این واقعه هنوز هم عاشورا برای عاشقان حضرت تازگی دارند و برایش اشک می‌ریزند.

به گفته وی عاشورا یک واقعه تاریخی نیست که به این راحتی به فراموشی سپرده شود، بلکه حقیقتی است که در دل‌ها نفوذ طولانی و عمیق دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: ایثار و از جان گذشتگی یاران امام حسین (ع) در عاشورا به اندازه‌ای بود که اصحاب تا زنده بودند اجازه ندادند نوبت شهادت به امام حسین (ع) برسد.

وی ادامه داد: امام حسین وقتی ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد و پاسخی نشنید، ندای مظلومیت او در تاریخ ماندگار شد تا به امروز که به این ندا لبیک گفته شده و فداکاری برای امام حسین (ع) موج می‌زند.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه قرائت روزانه زیارت عاشورا را سبب رفع بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات دانست و گفت: قرائت روزانه زیارت عاشورا سبب هدایت از درون انسان و استمرار آن دستاوردهای زیادی دارد.

دبیرجامعه روحانیت کاشان ادامه داد: زیارت عاشورا دارای دو رکن تنفر از دشمنان اهل بیت (ع) و درود به دوستان اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: روز عاشورا اصحاب و یاران و خاندان اهل بیت (ع) جان و هستی خود را فدای امام حسین (ع) کردند ما نیز باید تصمیم بگیریم در راه او گام برداریم، چرا که اگر برای اهل بیت (ع) یک گام برداشته شود آن‌ بزرگواران هزاران گام برای ما برخواهند داشت./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات