۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۲۱۲۸

باز هم تحریف عاشورا؛ این بار توسط برخی عمامه به سر‌ها

باز هم تحریف عاشورا؛ این بار توسط برخی عمامه به سر‌ها
عده‌ای عمامه به سر به اسم عاشورا پژوهی نشست گذاشته‌اند و گفته‌اند قیام و مبارزه‌ای در حرکت امام حسین (ع) نبوده و صرفا یک حرکت روشنگرانه بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان طی یادداشتی نوشت: اهل تحریف امسال هم از دستگاه امام حسین علیه السلام دست بردار نیستند. عده ای عمامه به سر به اسم عاشورا پژوهی نشست گذاشته اند و گفته اند «قیام و مبارزه ای در حرکت امام حسین علیه السلام نبوده، و صرفا یک حرکت روشنگرانه بود. حاکمیت قوی شده بود و جامعه ضعیف؛ لذا پدیده ای مثل کربلا بوجود آمد. چون حاکمیت هرچه در نظر خودش است بعنوان اسلام به مردم تحکم میکند، و مردم ضعیفند و نمیتوانند مقابل حاکمیت قد علم کنند. لذا از راه چاپلوسی بر می آیند، و در جامعه کم کم بدعت ایجاد میشود». مقدمه غلط، اجزا غلط، نتیجه گیری هم غلط. شما عنصر جهاد و قیام را از حرکت عاشورا بگیرید، چه می ماند؟
این جمله امام حسین علیه السلام را دلیل بر مبارزه نبودن حرکت امام میگیرند: أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي و أبی. در حالیکه پیغبمراکرم صلی الله علیه وآله فرمود بُعِثْتُ بالجهادِ وَلمْ أبْعَثْ بالزِّرَاع. فرمود بعثت مرغمه و مرحمه. يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ(توبه ۷۳). به پایین کشیدن حاکمیت طاغوت و استقرار حاکمیت حق ماموریت رسول خداست. آیا پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فقط معارف را در جامعه تبیین میکرد؟ یا شمشیر هم به دست گرفت و برای تحقق این معارف، هشتاد جنگ به راه انداخت؟ امیرالمومنین علیه السلام اگر در جامعه محکوم بود، چون دست از مبارزه بر نمیداشت. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود مشکل اینها شمشیر علی علیه السلام است.

باید برای اقامه امر امام قیام کرد 
میگویند حرکت امام حسین علیه السلام قیام و جهاد نبود، بلکه فرار از بیعت بود! پس جماعتی که امام به کوفه فرستاد برای سازمان دهی و مسلح کردن مردم چه بود؟ ‌پا روی خون سیدالشهدا علیه السلام بگذاریم، چون حزب و جریان ما دستور کارش این است که از قدرت این نظام بکاهد و به هر قیمتی به انفعال برابر آمریکا وادار کند؟ این جهل نیست، حمله است.
باید برای اقامه امر امام قیام کرد. چون امام است که برای اجرای عدل و قسط مبارزه میکند؛ نه فقط تبیین کند. میگویند امام حسین علیه السلام هجرت نکرد،‌ فرار کرد! مگر در مکه و کوفه یزید از امام حسین علیه السلام بیعت نمیخواست؟ امام در مکه فرمود هرکس آماده کشته شدن است با من همراه شود. امام حسین علیه السلام به بزرگان بصره نامه نوشتند و دعوت به یاری امام کردند. فقط کوفیان نبودند؛ اهل بصره را هم دعوت به قیام و مبارزه کردند. این تاریخ است.

از حمله به آرمان و هدف قیام حسینی نمیگذریم
امام حسین علیه السلام بسمت کوفه حرکت کرد، برای اینکه مسلم ۱۸۰۰۰ جنگجو مسلح کرده بود برای برقراری حکومت امام در کوفه. فرمود: مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. معنای این جمله مبارزه و جهاد نیست، پس چیست؟ ما اگر از زخمهای تن حسین بن علی علیهما السلام بگذریم، از حمله به آرمان و هدف قیام حسینی نمیگذریم.

سامری یعنی جریانی که میگوید جنگ نباشد و با گفتگو مشکلات را حل کنیم. در قواعد بین المللی به آن «نفی خشونت» میگویند. خودشان انسانها را میکشند، اما به ما میگویند از جنگ و مبارزه حرف نزنید. حتی درس شهید فهمیده را هم از کتابها حذف میکنند. جریان سامری امیرالمومنین و حسین بن علی علیهم السلام را به استضعاف کشاند.
جوانها مراقب دینشان باشند. اگر حرکت اباعبدالله علیه السلام را عمیق فهمیدیم، دین را هم میفهمیم. اما اگر حرکت اباعبدالله علیه السلام را نفهمیدیم و فقط مصائب کربلا را دیدیم، دین را نفهمیده ایم. مراقب باشیم پای منبر و وعظ چه کسانی می نشینیم. شیطان هم منبری و موعظه گر ملائکه در عرش بود! پیغبمراکرم صلی الله علیه وآله فرمود از منافق خوش بیان بر شما بیشتر از هر چیز دیگری میترسم. مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. کاش اهل علم بیدار باشند تا با لگد دشمن بیدار نشوند! به موقع از حق دفاع کنند. 

ارسال نظرات