۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۱۶۱
در راستای احیای واجب فراموش شده صورت می گیرد؛

اجرای پویش مردمی «بی تفاوت نباشیم» در کاشان

اجرای پویش مردمی «بی تفاوت نباشیم» در کاشان
اصفهان - حجت الاسلام ابن‌علی از اجرای پویش مردمی «بی تفاوت نباشیم» با هدف جذب نیرو‌های نخبه و جوان، برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس ابن‌علی پیش از ظهر امروز در جمع معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان، گفت: مردم کاشان با پویش مردمی «بی تفاوت نباشیم» در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام بزرگی بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید زمینه ساز امر به معروف باشد، افزود: ترویج فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی مردم و خودجوش باشد و دولتی نباشد. 

حجت الاسلام ابن‌علی ابراز امیدواری کرد این پویش از سوی مردم در جامعه ترویج شود تا بستر‌های لازم برای اجرا و آموزش این فریضه فراموش شده در ادارات و سازمان‌ها فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با انجام این پویش در مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی با مردم باید به گونه‌ای برخورد شود که مردم احساس کنند بدون ارتکاب هیچ منکری مانند رشوه یا دروغ می‌توانند به حقوق شهروندی خود برسند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک تشکل مردمی است که جوانان و نخبگانی که می‌توانند در اصلاح امور جامعه با این ستاد همکاری کنند به میدان عمل آمده تا امور به آن‌ها واگذار شود.

حجت الاسلام ابن‌علی با اشاره به وجود ذات خدایی در انسان ابراز کرد: اگر شرایط برای امر به معروف و نهی از منکر آماده باشد همه از منکر تبری خواهند کرد.

وی با درخواست فراهم شدن زمینه اشاعه معروف از سوی مسؤولان اظهار داشت: تهیه زیرساخت‌های ورزشی در پارک‌ها و فضا‌های ویژه بانوان سبب خواهد شد تا بانوان از دوچرخه سواری در این مکان‌ها استقبال کنند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان با تأکید بر اینکه این ستاد به دنبال مچ گیری نیست و به دنبال دست گیری از مردم است گفت: همه مومنان اعضای یک جامعه هستند و باید به یکدیگر کمک کنند تا از لغزش‌ها و انحرافات احتمالی جلوگیری شود.

حجت الاسلام ابن‌علی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند سازماندهی و کار تشکیلاتی دانست و ابراز داشت: با تشکیلاتی شدن فعالیت ها، اعضای ستاد در حیطه شرح وظایف خود عمل خواهند کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات