۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۲۱۶۳
آیت الله کعبی:

سبک عزاداری‌ها حاکی از فرهنگ متمدن مردم بود

سبک عزاداری‌ها حاکی از فرهنگ متمدن مردم بود
آیت الله کعبی برگزاری مراسمات محرم امسال را علی رغم تلاش های دشمنان و نگرانی ها مبنی بر کم رنگ شدن آن، باشکوه خواند و گفت: این حرکت نشان از فرهنگ متمدنانه مردم دارد.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، از ملت شریف ایران به خاطر برگزاری با شکوه عزای سرور و سالار شهیدان تشکر کرد.

وی برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالحسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی را جلوه ای دیگر از فرهنگ حسینی دانست و گفت: مردم در هیات ها و دسته ها، برنامه های عزاداری را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند؛ این حرکت نشان از فرهنگ متمدنانه مردم دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: پیش از آغاز ماه محرم دشمنان تلاش های زیادی را صورت دادند تا برنامه عزاداری یا برگزار نشود و یا بسیار کمرنگ باشد، نگرانی هایی نیز در این خصوص وجود داشت که پروتکل ها رعایت نشود، اما با بصیرت و عمل به وظیفه مردم و مؤمنان، مراسمات عزاداری به احسن وجه برگزار شد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از برگزاری با شکوه مراسمات عزاداری بیان کرد: بنده در ایام دهه نخست محرم در استان خوزستان بودم، فضای عمومی استان رنگ عزا به خود گرفته بود و مردم با رعایت تمامی نکات بهداشتی در مراسم ماتم برای سیدالشهدا(ع) شرکت کردند. گزارشات دریافتی نیز حاکی از برگزاری با شکوه عزای امام حسین(ع) در جای جای ایران و جهان با رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

آیت الله کعبی تصریح کرد: ان شاءالله در دهه دوم و سوم محرم و نیز در ایام ماه صفر برنامه های عزاداری متناسب با وضعیت و فضای هر شهری به احسن وجه برگزار خواهد شد، مؤمنان نیز همان گونه که تاکنون پایبند به این مقررات بوده اند از این به بعد نیز دستورالعمل ها را رعایت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که که ارزیابی شما درباره سیاست سخت گیرانه ستاد مبارزه با کرونا در مواجهه با برنامه های عزاداری و سیاست تساهل گونه این ستاد در خصوص مسافرت ها و برنامه های تفریحی چیست، اظهار داشت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خالی از اشکال و ایراد نیست؛ با این حال نباید با مصوبات این ستاد مخالفت کرد و باید در نظر داشت آیت الله اعرافی به نمایندگی از حوزه های علمیه در این ستاد حضور دارند، نمایندگانی نیز از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد حضور دارند؛ بنابراین ضرورت دارد مصوبات این ستاد رعایت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر انتقادی هم هست باید از طریق ستاد ملی و یا ستادهای استانی ارائه شود و قطعا مشکلات قابل اصلاح هست؛ علی رغم این که نباید مخالفت کرد، باید پیشنهادهای اصلاحی را داد؛ تاکید ما این است انتقاد حق است اما نباید مصوبات ستاد تضعیف شود./1370/ت302/ف

ارسال نظرات