۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۲۱۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است

خدمت به زائران امام حسین توفیق الهی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: توفیق خدمت برای زائران امام حسین (ع) در موکب‌های کربلا به ثروت و همت و قدرت و غیرت شما نیست، به دعوت امام حسین (ع) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی دوشنبه شب در دیدار مدیران موکب کاشان در کربلا، گفت: خدمت به زائران امام حسین (ع) توفیق بزرگی است که نصیب شما است و نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه توفیق خدمت برای زائران امام حسین (ع) در موکب‌های کربلا به ثروت و همت و قدرت و غیرت شما نیست، ابراز کرد: آیت الله میلانی می‌فرماید، خیلی‌ها پول و ثروت دارند، اما یک بار هم توفیق زیارت امام رضا (ع) ندارند.

به گفته وی برخی با وجود اینکه زندگی متوسطی دارند، اما همه ساله توفیق زیارت امام رضا (ع) را دارند، چرا که حضرت از زائران خودش دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) دعوت نکند و امام عصر امضا نکند توقیق خدمت به زائران امام حسین (ع) نصیب شما نخواهد شد و این توفیق بزرگی برای شما است که از خانه و زندگی دور شوید و خدمتگزار زائران امام حسین (ع) باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کسانی که امام حسین (ع) آن‌ها را دعوت می‌کند باید این توفیق بزرگ را قدر بدانند تا این سند افتخار خدمت به زائران امام حسین (ع) برایتان حفظ شود.

آیت الله سلیمانی گفت: برای خدمت به زائران هرچقدر سختی بیشتری را تحمل کنید لذت بیشتری ازخدمت به زئران امام حسین (ع) خواهید برد.
 
احمد کریمی مسؤول ستاد بازسازی عتبات شهرستان کاشان نیز در این دیدار، گفت: شهرستان کاشان ۱۰ موکب فعال دارد که ازسال ۹۴ فعالیت خود را برای خدمت به زئران امام حسین آغاز کرد.

وی افزود: شهرستان کاشان از سال ۹۴ با ۳ موکب فعال در کربلا کار خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) را آغاز کرد و در سال ۹۸ به ۱۰ موکب افزایش یافت و  از این تعداد موکب ۶ موکب در کربلا، یک موکب درنجف، یک موکب در مرز مهران و ۲ موکب در مسیر نجف و کربلا فعالیت داشتند.

کریمی ظرفیت اسکان و پذیرایی روزانه این موکب‌ها ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۰ خواهر و مابقی آقایان بودند که این موکب‌ها از ۳۰۰ نفرتا ۴ هزارنفر ظرفیت اسکان دارند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات شهرستان کاشان ابراز کرد: در مجموع ۹۸۷ نفر خادم از کاشان در این ۱۰ موکب در کار تدارکات و مهندسی و راه و ترابری و اسکان، پذیرایی، خدمات و درمان فعالیت دارند.

کریمی در ادامه از تشکیل چارت تشکیلاتی ستاد عتبات کاشان خبرداد و افزود: این ستاد در شهرستان‌ کاشان دارای شورای سیاستگزاری متشکل از امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه، فرماندار، رئیس شورای شهر و شهردار است.

به گفته وی چارت تشکیلاتی ستاد عتبات کاشان در ۵ بخش شهرستان کاشان نیز با مسؤولت ائمه جمعه این شهر‌ها تشکیل یا در حال تشکیل است تا کمک‌های مردمی بخش‌ها به صورت منسجم جمع آوری شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات شهرستان کاشان همچنین استان اصفهان را استان معین بازسازی شهر سامرا اعلام کرد و گفت: شهرستان کاشان بخش مشخصی را در سامرا برای بازسازی برعهده خواهد داشت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات