۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۳۰۷
تولیت مدرسه علمی دارالحکمه:

ولی الهی، مدیر تغییر و تحول است

ولی الهی، مدیر تغییر و تحول است
تهران - حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ولی الهی مدیر تغییر و تحول است، گفت: کسانی که با تغییر و تحول مشکل‌ دارند با ولی الهی به ستیز و دشمنی برمی‌خیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، سه‌شنبه‌شب در دانشگاه هنر، گفت: همه انسان‌ها برای تغییر و تحول آفریده شدند.

وی محافظه‌کاری را مانع تغییر و تحول دانست و ادامه داد: انسانی که اهل ایجاد تغییر و تحول است هرگز از این کار خسته نمی‌شود اما کسی که خودش را رها کند خودبه‌خود از تحول‌خواهی فاصله می‌گیرد و وارد مدار محافظه‌کاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه انسان‌های محافظه‌کار نیز تغییر می‌کنند، اظهار داشت: تغییر آنان در مسیر سقوط و علیه خودشان صورت می‌پذیرد؛ اگر بشر به‌فرمان الهی تغییر نکند علیه خدا تغییر خواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه تحول فردی و اجتماعی جدای از یکدیگر نیستند، ابراز کرد: تغییر و تحول جامعه درگرو تغییر و تحول افراد است؛ کسانی که به امیرمومنان علی(ع) می‌گفتند کتاب خدا برای ما کافی است کارشان به‌جایی رسید که فرزند حضرت را در عاشورا به شهادت رساندند؛ بنابراین کسی که نمی‌خواهد تغییر کند در مسیر سقوط تغییر خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مؤمنان باید بیشتر از دیگران اهل تغییر و تحول باشند، گفت: مهم‌ترین حماقت آن است که انسان به وضعیت کنونی خودش راضی باشد و خود را برای امتحانات و متحول‌شدن آماده نکند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه انسان در همه شرایط باید آمادگی تغییر و تحول را داشته باشد، اظهار داشت: پذیرش تحول در فهم به معنای تفکر است اما متحجران هر مفاهیم نویی را که می‌شنوند آن را انکار می‌کنند بدون اینکه حقیقت کلام را دریابند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بابیان اینکه تغییر و تحول همیشه وجود دارد، عنوان کرد: فطرت‌های پاک از تغییر و تحول استقبال می‌کند. ولی الهی مدیر تغییر و تحول است، کسانی که با تغییر و تحول مشکل‌ دارند با ولی الهی به ستیز و دشمنی برمی‌خیزند.

وی انتقادپذیری و محاسبه نفس را لازمه تغییر و تحول دانست و گفت: انسان همواره باید برای شناخت عیوب خود آماده باشد تا آن را رفع کند؛ در مسیر تغییر کسی نباید خود را با دیگری مقایسه کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات