۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۳۵۰
مبلغ بین الملل:

تبلیغ دین منحصر به مرز خاصی نمی شود

تبلیغ دین منحصر به مرز خاصی نمی شود
خراسان رضوی - سهیل اسعد تبلیغ دین برای همه مردم جهان را اولین شرط تبلیغ خواند و گفت: هر جایی که مجال برای تبلیغ وجود دارد ما به عنوان مبلغ باید حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهیل اسعد(ادگاردو روبین)، مبلغ بین المللی از کشور آرژانتین  امروز در اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز که به صورت وبینار و در فضای مجازی برگزار شد، به مظلومیت تبلیغ دین اشاره و ابراز کرد: گاهی تلقی ما از تبلیغ امر ثانوی است در حالی در متون دینی امری الهی و وظیفه همه پیامبران است، چنین نشست ها و جلساتی کمک می کند که مسأله تبلیغ به عنوان مسأله اول مطرح شود.

وی با تأکید به تبلیغ دین به صورت مستمر، اظهار کرد: تبلیغ موسمی و منحصر به ماه رمضان و محرم نباشد بلکه تبلیغ همه لحظه های یک مبلغ باشد، تبلیغ یک امر اختیاری نباشد بلکه وجدان عالم دینی اجازه ندهد که بین تبلیغ کردن و نکردن انتخاب کند چنانچه امام رضا(ع) تبلیغ را مسأله اساسی و اصلی بیان می کنند.

سهیل اسعد ابراز داشت: ما باید از سیره ائمه معصومین استفاده علمی داشته باشیم و با استنباط از رفتار آن ها به روش تبلیغی برسیم البته در این زمینه تحقیقاتی شده و مقالاتی نوشته شده است اما هنوز روش خاصی برای تبلیغ در دست نداریم و به سیره ائمه در این زمینه کمتر پرداخته شده است.

مبلغ بین المللی از کشور آرژانتین افزود: بحث های مجادله احسن و موعظه و یا بحث هایی دیگر به عنوان روش اسلامی مطرح شده است اما در تاریخ ائمه هنوز به متد استنباطی نرسیده ایم و مطالعاتی صورت نگرفته است تا به سیره و سبک خاص اهل بیت(ع) در تبلیغ برسیم بنابراین باید نگاه ما به سیره اهل بیت، روشی باشد.

وی به مخاطب شناسی حضرت رضا(ع) در تبلیغ دین اشاره و بیان داشت: امام رضا(ع) به همه انواع مخاطبین اهمیت می داد، مخاطبین حضرت مسیحی، زرتشی، کلیمی، دوست و دشمن بود همچنین حضرت تنوع ارتباط مبلغ نیز داشت.

سهیل اسعد به روش امام رضا(ع) در تبلیغ دین اسلام بین ادیان مختلف اشاره و ابراز کرد: امام رضا(ع) در اثبات خدا و پیامبری رسول اکرم(ص) و معجزات پیامبر از کتاب های آسمانی ادیان مختلف برای آن ها استفاده می کرد حال ما به این امر توجه کنیم که چه قدر مسلط به تورات، انجیل، کتاب های شرعی، نظریه های ملحدان و مارکسیسم و کمونیسم هستیم، این ضعف جدی ما است.

مبلغ بین الملل افزود: مخاطب شناسی نزد امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) تعریف حداکثری دارد، اولین شرطی که در باب تبلیغ باید بپذیریم این است که مخاطب ما همه مردم هستند، هر جایی که مجال برای تبلیغ وجود دارد ما به عنوان مبلغ باید حضور داشته باشیم، نگاه اسلام برون مرزی و شامل همه بشریت است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات