۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۴۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

ایستادگی در برابر استکبار؛ راهبردی برگرفته از مکتب عاشورا

ایستادگی در برابر استکبار؛ راهبردی برگرفته از مکتب عاشورا
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: با گذشت ۴۱ سال از صبر و صلابت رهبر و ملت انقلابی و عاشورایی ایران در برابر همه یزیدیان معلوم می‌شود که پیروز این نبرد کیست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قبول اسلام توسط صخر بن حرب بن امیّه مشهور به ابوسفیان را، تنها برای حفظ جان خود عنوان کرد و گفت: ابوسفیان در یک دیدار محرمانه فامیلی از کفر خویش پرده برداری کرد.

وی افزود: ابوسفیان در این دیدار این سخن را گفت: یا بنی امیّه تلقّفوها تلقّف الکرة (شرح ابن ابی الحدید، ج ۹، ص۵۳)؛ خلافت و حکومت را همچون توپى به یکدیگر واگذارید و تحویل دهید تا مبادا در اختیار رقیب قرار گیرد. همه چیز بازیگری است؛ نبوت، قیامت، بهشت، جهنم، ثواب، عقاب، حساب و کتاب همه و همه بازی و برای کسب و حفظ قدرت و حکومت بر مردم است!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به سخنان معاویه پسر ابوسفیان در دیدارهای محرمانه با هند جگرخوار اشاره کرد و گفت: معاویه در این دیدار تصریح می کرد هر کس مُرد نام و یادش به فراموشی سپرده شد، جز ابن ابی کبش (پیامبر صلی الله علیه و آله) که همواره روزی پنج نوبت نام او بر بالای مأذنه ها به بزرگی فریاد زده می شود؛ لا واللات الاّ دفنا دفنا؛ دست از تلاش برندارم تا این نام را به زیر کشیده و دفن کنم! ( الموفقیّات، ص۵۷۶؛ مروج الذهب، ج۳، ص۴۵۴)

وی اقدامات یزید نوه ابوسفیان را مخالفت عملی با احکام اسلام بیان کرد و گفت: یزید افزون بر معاویه دست به کشتن فرزند پیامبر و اسیر کردن ناموس رسول خدا برد. یزید تظاهر به بی دینی، وحی و نبوت و شریعت را انکار می کرد. او عربده مستانه سر داد لعبت هاشم بالملک فلاخبر جاء ولا وحی نزل (امالی صدوق، ص۲۳۱؛ تاریخ طبری، ج ۸، ص۱۸۸؛ مقاتل الطالبیین، ص۷۲) بنی هاشم به نام وحی و دین با مردم بازی کردند! وحی و خدا و دین، همه بازی است!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف یزید از شهادت امام حسین (ع) را انتقام کشته های بدر عنوان کرد و گفت: یزید می‌گفت یوم بیوم بدر؛ روز عاشورا عوض روز بدر.

وی جریان بنی امیه را جریان انکار  اسلام، قرآن و نبوت و جنگ برای محو نام مقدس پیامبر اسلام دانست و بیان کرد: هدف یزید در جنگ با سید الشهداء علیه السلام این بود. امّا فکر و اعتقاد و هدف امام حسین علیه السلام، دفاع، حمایت، حفظ و صیانت از کیان دین و قرآن و برافراشته نگهداشتن پرچم اسلام و زنده ماندن نام نامی و اسم گرامی جناب سید المرسلین و خاتم النبیین حضرت محمد بن عبدالله بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: بنابراین داوری واقع بینانه که پیروز جنگ کربلا کیست با توجه به این که معیار ارزیابی در پیروزی و شکست، تحقق هدف است، روشن و آشکار است.

وی افزود: با پایان یافتن جنگ کربلا و بازگشت غمبار اهل بیت و بازماندگان داغدار حسینی به مدینه، وقتی از امام سجاد علیه السلام سؤال شد که نتیجه جنگ چه شد و چه کسی فاتح و ناجح و فایز و پیروز شد؟! امام علی بن الحسین علیهماالسلام فرمودند آنگاه که وقت اذان شد و مؤذن بر بلندای مأذنه فریاد بر آورد اشهد انّ محمّدا رسول الله؛ نتیجه جنگ  و پیروز میدان نبرد کربلا  معلوم می‌شود«...ِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اَللّهِ ...» به همین دلیل است که قهرمان عاشورا اخت الحسین زینب کبری فرمود ما رأینا الا جمیلا.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تقابل یزیدیان زمان با حسینیان روزگار ما و دشمنی دائمی با ملت ایران در جنگ تحمیلی و نابرابر صدام یزید با حمایت ابوسفیانیان روزگار اشاره کرد و گفت: کفر جهانی هدفش از آغاز و تحمیل جنگ ظالمانه، شکستن انقلاب اسلامی و سقوط نظام اسلامی ملت عاشورایی ایران بود و هدف رهبری و ملت نیز حفظ و تداوم انقلاب و پاسداری از دست آوردهای شهیدان بوده و هست.

وی افزود: حال با گذشت ۴۱ سال از صبر و صلابت رهبر و ملت انقلابی و عاشورایی ایران در برابر همه یزیدیان معلوم می شود پیروز این نبرد کیست و نتیجه خون فرزندان ملت چیست. اینجاست که امام امت به تأسی از عمه قهرمانش، بدین مضمون فرمود ما در جنگ برای یک لحظه هم پشیمان نیستیم. همچنین راهبرد رهبری حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر خوی استکباری آمریکا و هم مجرمان آمریکا است؛ زیرا غلبه از آن حق است./1370/پ203/ف

ارسال نظرات