۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۲۴۲۱

استقبال از خاطرات منتشر نشده‌ از شهید زین‌الدین

استقبال از خاطرات منتشر نشده‌ از شهید زین‌الدین
چاپ ششم کتاب «تنها؛ زیر باران» از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شد. تاکنون ۱۳ هزار نسخه از این اثر روانه کتابفروشی‌ها شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «تنها؛ زیر باران»، نوشته مهدی قربانی، از جمله آثار منتشر شده درباره شهید مهدی زین‌الدین است که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. کتاب که اخیراً چاپ ششم آن در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار گرفته است، تلاش دارد تا با نگاهی نو به روایت زندگی فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) بپردازد.

طی سال‌های اخیر عناوینی درباره زندگی و خاطرات شهید زین‌الدین منتشر شده، اما تفاوت کار قربانی با آثار پیشین در این است که کتاب خاطرات منتشر نشده‌ای از همرزمان و همراهان این شهید ارائه می‌دهد.

ادبیات دفاع مقدس ,

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

گفت: «اعلام کن همه جمع بشن می‌خوام براشون صحبت کنم.»

گفتم: «حرف از موندن بزنی خودت رو سبک کردی‌ها. این بنده‌های خدا از بس سختی کشیدن و برای عملیات امروز و فردا شنیدن، خسته شدن.
خدای نکرده حرفت رو زمین می‌زنن. شما فرمانده لشکری، خوب نیست اعتبارت رو از دست بدی.»

یک لبخند روی لب‌هایش کاشت. دست روی شانه‌ام زد و گفت «من از خدا یه آبرو گرفتم همون رو هم خرج راه خودش می‌کنم. نگران نباش.»

والسلام علیکم را گفته و نگفته صدای صلوات دشت را پر کرد. توی یک چشم به هم زدن دورش شلوغ شد. شلوغ و شلوغ‌تر. از دور هرچه چشم چرخاندم نتوانستم ببینمش. داشتم نگران می‌شدم که دیدم روی شانه بلندش کردند بردندش توی دل جمعیت.

همان‌هایی که یک صدا ساز رفتن می‌زدند حالا یک صدا شعار می‌دادند:

– فرمانده آزاده آماده‌ایم آماده. فرمانده آزاده آماده‌ایم…

انتشارات حماسه یاران کتاب «تنها؛ زیر باران» را در 312 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان منتشر کرده است. تاکنون 13 هزار نسخه از این اثر روانه کتابفروشی‌ها شده است./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات