۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۴۶۳

ماجرای ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد در مشهد

ماجرای ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد در مشهد
حجت الاسلام فاطمی ارفع از ماجرای چاقو خوردن امام جماعت فعال یکی از مساجد مشهد گفت و ضمن شرح حادثه از تشکیل پرونده قضایی و ادامه تحقیقات تا به نتیجه رسیدن آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در یکی از روزهای پایانی مرداد، شب هنگام حجت الاسلام اصغری دشتی، امام جماعت فعال یکی از مساجد مشهد در راه منزل و هنگام توقف در چهار راه گاز مشهد مورد ضرب و جرح شدید و اصابت چند ضربه چاقو از سوی یک موتور سوار قرار می گیرد وضارب متواری می شود که به دلیل منع قضایی خبر آن منتشر نشد.

اکنون پس از گذشتن چند هفته که یک خبر کوتاهی از ماجرا منتشر شد برای روشن شدن ماجرا، خبرنگار رسا با توجه به حضور رییس امور مساجد خراسان از ابتدای ماجرا و نیز ارائه خدماتی در جریان این حادثه، به سراغ حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، قائم مقام رییس امور مساجد خراسان رفت و جویای داستان ضرب و جرح این روحانی شد.

حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: قبل ماه محرم حدودا 22 مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام اصغری دشتی امام جماعت جوان و فعال یکی از مساجد مشهد بعد از جلسه با فعالان پایگاه بسیج مسجد به سمت منزل در حال حرکت بوده که پشت چراغ قرمز توقف می کند در همین هنگام دو نفر با یک دستگاه موتورسیکلت در کنار وی توقف می کنند که نفر دوم پیاده شده و به سرعت بعد از باز کردن درب ماشین اقدام به ضرب و جرح روحانی می کند و پس از آن چهار ضربه چاقو به دست و دو ضربه به پای او می زند.

وی افزود: حجت الاسلام اصغری تلاش می کند خود را به درب سمت دیگر کشانده و از ماشین خارج می شود که ضارب از محل حادثه فرار می کند. حجت الاسلام مهدوی ارفع رییس امور مساجد خراسان از همان ساعات ابتدایی ماجرا که مطلع می شود در بیمارستان حاضر شده و در حالی که او هنوز بیهوش بوده دستور اقدامات لازم برای پیگیری قضایی و نیز تامین هزینه های درمان را می دهد.

قائم مقام امور مساجد خراسان گفت: در روزهای بعد نیز جویای احوال وی بودیم و حجت الاسلام مهدوی ارفع از مسول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان درخواست سرکشی به منزل این روحانی و ملاقات و دلجویی را داشتند و نیز ماجرا را پیگیر شده تا روند قضایی و انتظامی این حادثه با سرعت بیشتری طی شده و به نتیجه برسد.

وی افزود: ضارب ناشناس بوده و چند مظنون در این رابطه دستگیر شده که هنوز تحقیقات ادامه دارد. انگیزه هم شخصی نبوده تلاش و توانمندی وی در منطقه ای که فعالیت می کند بسیار بوده و الحمدالله پس از حادثه در طی طول درمان تا کنون مشکلی پیش نیامده و از چند روز دیگر فعالیت خود را در مسجد محل خدمت خویش از سر خواهد گرفت.

حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: مسولان قضایی تاکید داشتند که خبر تا تکمیل تحقیقات و به نتیجه رسیدن منتشر نشود تا بدون هیچ مشکل و مانعی سریعا  رسیدگی شود بنابراین ما بدون اطلاع رسانی پیگیر ماجرا بودیم تا اینکه برخی از دوستان مرکز خدمات حوزه اخیرا مطلع شده و به ملاقت وی رفته و ماجرا را رسانه ای کردند بر این اساس برای پاسخ به درخواست رسانه ها شرح واقعه را بیان کردیم.

وی در پایان گفت: منطقه محل فعالیت حجت الاسلام اصغری از مناطق اصیل و بومی مشهد بود که مشکل خاصی در آنجا به لحاظ امنیتی یا دیگر مسائل وجود نداشته است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
هم کار ...اشتباه بود که برای هزینه کردن پول 4 تا دارو خبرشو منتشر کردن هم فارس و بقیه خبرگزاری ها که چند روز پیش خبر ناقصی رو بدون استعلام زدن...
خوبه حالا اینجا توضیح داده شد جریان چی بوده
1
0
ناشناس
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
چرا میترسی بگی ...چرا چند نقطه میگذاری...
بعد سه هفته فهمیدن رفتن از پشمش یه کلاهی هم اونا بدوزن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
چقد موج سواری کردن شبکه های بیگانه بخاطر انتشار این خبر...
هرکی اول منشوری کرده مقصره و باید پاسخگو باشه...
شایعات دشمن شاد کنی مطرح کردن یه عده هم نونشون تو همین روغنه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
متاسفانه رسانه های غیر حوزوی بدون تخصص هر خبری رو از حوزه می زنن
کاش بشه جلوگیری کرد
1
0