۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۲۴۳۳

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - آغاز دروس خارج حوزه علمیه خراسان از یکشنبه و برگزاری مسابقات "من حسینی ام" تا اربعین حسینی از جمله خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خراسان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، طبق هماهنگی به عمل آمده با اساتید، دروس خارج این حوزه از یکشنبه 16 شهریور 99 با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز می شود.

با توجه به بحث شیوع بیماری کرونا، برگزاری دروس با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد.

برگزاری مسابقات "من حسینی ام" تا اربعین حسینی

سوگواره و مسابقه بزرگ مجازی "من حسینی ام" به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و مرکز خدمات حوزه خراسان برگزار می شود.

علاقمندان می توانند با موضوعات عکاسی، فیلم و کلیپ، تئاتر، نقاشی، گرافیک، خطاطی، نثر ادبی و دلنوشته، پادکست، دابسمش، مداحی، کتابخوانی و شرکت در رای مردمی با بازدید از آثار، در این مسابقه با هشتک های « #هر_خانه_یک_حسینیه»، « #هر_خانه_یک_کتابخانه»، « #ما_ملت_امام_حسینیم»، « #هر_خانه_یک_مسجد»، « #من_حسینی_ام» و « #لبیک_یا_حسین»، شرکت کنند.

شرایط سنی در تمام رشته ها و شرکت برای عموم آزاد است و به طور ویژه مسابقه مداحی برای طلاب برادر تا ۲۰ سال و فرزندان پسر تا ۱۴ سال عنوان شده است و هدایای نفیس و ۱۱۰ جایزه به نفرات برگزیده از جوایز و هدایای این مسابقات است.

مسابقه در سه مرحله، "از اول تا نوزده محرم (18 شهریور)"، "از عاشورا تا اربعین حسینی" و "رای مردمی، با بارگذاری آثار، تصاویر و کلیپ ها در کانال مسابقه ایتا با شعار « #یاران_حسین_ع »، برگزار می شود و علاقمندان در هر مرحله می توانند به عنوان شرکت کننده، اثر خود را ارسال کرده و جزو برندگان باشند.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32008691 تماس حاصل کرده و یا به کانال «فتح» معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c مراجعه نمایند.

برگزاری وبینار اقتصادنا با موضوع نقد خصوصی‌سازی از طریق بازار سرمایه

چهارمین نشست از سلسله‌نشست‌های مجازی (وبینار) «اقتصادنا» به همت هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با ارائه دکتر سیدمحمدحسین فاطمی، کارشناس اقتصادی و پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح روز پنج‌شنبه ١٣ شهریورماه از ساعت ١٠ الی ١٢ صبح برگزار شد.

در این نشست علمی مباحثی همچون عملکرد خصوصی‌سازی از طریق بازار سرمایه، چرایی تمایل دولت به استفاده از سازوکار صندوق‌های ETF برای ادامه خصوصی‌سازی، آسیب‌های خصوصی‌سازی در قالب صندوق‌های ETF، انواع مختلف قالب‌های واگذاری و اهداف آنها، پیشینه سهام عدالت و آزادسازی سهام عدالت و آسیب‌های آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برگزاری نشست تخصصی «ساحت های مدیریت مادر در خانواده از منظر منابع دینی»

هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش این حوزه با همکاری مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، بیست و هفتمین نشست علمی از سلسله نشست های تخصصی « زن و خانواده » را با موضوع «ساحت های مدیریت مادر در خانواده از منظر منابع دینی»، برگزار کرد.

انسیه ی ملکیان، مربی موسسه تدبر در قرآن و سیره، در این نشست که ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۱۱ شهریور ماه به صورت حضوری (تعداد محدود) و مجازی برگزار شد، به مدیریت خانواده توسط مادر از منظر آیات و روایات، پرداخت.

پایان ترم تابستانه ١٣٩٩ دوره پودمانی

ترم تابستان ٩٩ دوره‌های پودمانی اقتصاد که توسط هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به پایان رسید.

در ترم تابستان ٩٩، دانش پژوهان دوره اول و دوم پودمانی اقتصاد، درس بازارها و نهادهای مالی را با دکتر مرادیف دانشیار گروه مدیریت مالی دانشگاه امام رضا علیه‌السلام و استاد درس بازارها و نهادهای مالی دوره پودمانی اقتصاد به صورت فشرده گذراندند./864/ت304/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات