۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۶۲۳۲۱

کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» به چاپ دوم رسید

کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» به چاپ دوم رسید
کتاب سلوک در مکتب سلیمانی اثر حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب سلوک در مکتب سلیمانی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

این کتاب توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و نکته قابل توجه کتاب این است که خاطره‌نویسی نیست بلکه با رنگ و بوی دیگری که معمولاً در باب زندگی‌نامه‌ها یا زیست‌نامه‌ها نوشته می‌شود، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر به رشته تحریر درآمده است.

سلوک در مکتب سلیمانی بابی جدید در پژوهش و نگارش کتب درباره بزرگان اهل معنا و معنویت و صاحبان مکتب در  این دوره و زمانه باز کرده و نشان می‌دهد که درطول خاطره‌نگاری‌های متعارف و بسیار ضروری، بایسته است به تبیین و تحلیل و بلکه بالاتر تعلیل حیات مردانِ خدا چون سردار سلیمانی اهتمام ورزید تا مکتب او را در همه ابعاد و عرصه‌ها معرفی کرد و جامعه امروز و فردا را با مکتبشان آشنا نمود. آری مکتب امثال شهید حاج قاسم سلیمانی دارای مبانی، مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و کارکردهایی است که شایسته است درست و دقیق تبیین شود تا امکان تحریف مکتب سلیمانی وجود نداشته باشد.

در مجموع یکی از مهمترین امتیازهای کتاب این است که فتح بابی در ورود به عرصه «جهاد تبیینی» مکتب سازنده، سوزنده، پویا و پایای سپهبدِ شهید سلیمانی است و افق نوینی را حتی درخاطره‌نگاری‌های زیست جهادی‌اش گشوده و روشِ تحلیل و تعلیل سبکِ زندگی انقلابی تمام عیار و تمدن‌ساز آن مرد اهل صبر و بصیرت، شکر و شکیبایی و سکوت و سخن معنادار و شجاعت و شهامت روشمند و حیات ولایی معطوف به حیات طیبه را کلید زد.

علاقه‌مندان برای آشنایی هرچه بیشتر با محتوای کتاب و مطالعه مقدمه می‌توانند به آدرس http://poiict.ir مراجعه کنند./826/د102/ق

 

منبع: فارس
ارسال نظرات