۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۴۸۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اهمیت زمان شناسی در یاری ولی خدا

اهمیت زمان شناسی در یاری ولی خدا
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: یکی از درس های مهم عاشورا این است که همواره توجه داشته باشیم که در کجای تاریخ ایستاده ایم و در چه مرحله‌ای از یاری دین خدا قرار داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در برنامه سوم مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، گفت: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا نشان دهنده اهمیت تکرار و یادآوری پیام های عاشورا در همه اعصار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به ایمان استقامت و بردباری یاران امام حسین(ع)، عنوان کرد: یکی از درس های مهم عاشورا این است که همواره توجه داشته باشیم که در کجای تاریخ ایستاده ایم و در چه مرحله‌ای از یاری دین خدا قرار داریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آزمون های کربلا در همه زمان ها و در همه زمینه ها برای بندگان خداوند جاری است، اظهار داشت: چه بسا در دوره ای گذشتن از جان موضوعیت نداشته باشد اما امتحان های دیگری مانند گذشت از اموال وجود داشته باشد.

وی افزود: امام حسین(ع) با فدا کردن جان خود سبب ماندگاری پیام های قیام عاشورا و دستگیری از بندگان شد و هیچ عذر و بهانه‌ای را برای هیچ کس در طول تاریخ باقی نگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه پیروان امام حسین(ع) باید پیام های زیبای عاشورا را به جهانیان برسانند، ابراز کرد: امام حسین(ع) خون قلبش را تقدیم راه خدا کرد تا بندگان را از جهالت و نادانی نجات دهد.

استاد حوزه علمیه نامه ها، ملاقات و گفتگو ها بین راه امام حسین(ع) را سرشار از نشانه های هدایت و نجات بندگان از گمراهی دانست و گفت: ابن شهر اشوب، در کتاب خود به نام مناقب بیان می‌کند که حتی امام حسین(ع) در قتلگاه به دنبال دستگیری و نجات قاتل خود بود./1350/پ۲۰۳/ف

ارسال نظرات