۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۲۵۶۰
مدیر حوزه علمیه اردبیل:

مجریان ۲۰۳۰ تربیت شدگان فرهنگ غرب هستند

مجریان ۲۰۳۰ تربیت شدگان فرهنگ غرب هستند
اردبیل - حجت الاسلام نوروزی با اشاره به تلاش پنهان برخی در داخل برای اجرایی کردن ۲۰۳۰، گفت: هدف غرب از تحمیل چنین اسنادی همراه کردن افکار عمومی ملت ها با فرهنگ غرب است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سند 2030 اظهار داشت: مبنای تربیتی بشر در غرب زندگی مادی و عمر 60 یا 70 ساله انسان است؛ بنابراین همه برنامه ریزی ها هم با توجه به دیدگاه مادیگرایانه غرب شکل گرفته است.

وی ادامه داد: غرب برای اشاعه فرهنگ مادی گرایانه خود در بین ملت ها راه های گوناگونی را در پیش می گیرد که یکی از آن ها اجرایی کردن سند 2030 است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل گفت: نگاه اسلام به انسان در زندگی دنیایی و مادی او خلاصه نمی شود، بلکه انسان را به مثابه یک موجود ابدی می بیند، بنابراین سندهایی همچون 2030 با نگاه محدود و مادی خود نمی تواند اهداف والای اسلام عزیز را در دسترس قرار دهد.

وی هدف غرب از تحمیل اسنادی همچون 2030 را همراه کردن افکار عمومی ملت ها با فرهنگ غربی دانست و افزود: با داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما نیازی به اجرای سندهای اینچنینی که مروج فرهنگ غربی است نداریم، اما با وجود ادعای مسؤولان مبنی براجرایی شدن سند تحول اما شواهدی دال بر تحقق این ادعا نداریم.

حجت الاسلام نوروزی به تلاش پنهان برخی در داخل کشور برای اجرایی کردن 2030  اشاره کرد و افزود: مشکلی که ما در آموزش عالی داریم این است که کتاب های منبع ما در دانشگاه ها در واقع ترجمه علوم غربی است و محتوای علمی مطابق با مبانی دینی به دانشجویان ما ارائه نمی شود و مجریان 2030 در کشور تربیت شدگان چنین دانشگاه هایی هستند.

وی در پایان اتفاقاتی همچون قرآن سوزی در سوئد و چاپ چندباره کاریکاتورهای موهن در مجله شارلی ابدو را در راستای جنگ فرهنگی دشمن دانست و تاکید کرد: یکی از اهداف چنین اقداماتی، حساسیت سنجی جامعه اسلامی نسبت به چنین مواردی است؛ ازاین رو باید درعین حال که با چنین حرکاتی مقابله صورت می گیرد این مقابله باید منطقی و عاقلانه باشد و از اقدامات هیجانی پرهیز شود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات