۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۶۲۵۹۴
آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان در سایه کرونا؛

لزوم نظارت خانواده بر استفاده دانش آموز از فضای مجازی/ شاد و کاهش مخاطرات

لزوم نظارت خانواده بر استفاده دانش آموز از فضای مجازی/ شاد و کاهش مخاطرات
امام جمعه دامغان با اشاره به ضرورت حفظ سلامتی دانش آموزان به عنوان اولویت نخست آموزش و پرورش، بر لزوم نظارت خانواده‌ها بر استفاده دانش آموزان از فضای مجازی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، سال تحصیلی جدید برای 128 هزار دانش آموز استان سمنان در یک هزار و 83 مدرسه از صبح امروز زیر سایه شیوع کرونا و دوگانه گیج کننده مدرسه و سلامت آغاز شد، سال تحصیلی که به قوت می توان گفت علی رغم همه تلاشهای قابل تقدیر انجام شده از سوی خادمان تعلیم و تربیت کشور، هنوز بخش زیادی از دانش آموزان و خانواده هایشان و حتی کادر مدیریتی و آموزشی مدارس را در بلاتکلیفی حضور یا عدم حضور در مدارس، حضوری یا مجازی بودن آموزش ها قرار داده است.

در این شرایط که حضور دانش آموزان در مدارس حتی در بین مسئولان رده های مختلف نیز منتقدان و مخالفان پرشماری دارد، آموزش مجازی و استفاده از این ظرفیت در کنار شبکه های تلویزیونی مطرح ترین گزینه است، حال آنکه در این بین ضرورت نظارت خانواده ها بر استفاده دانش آموزان از فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است، مبادا با غفلت و به اسم آموزش و حفظ سلامت جسمانی، سلامت معنوی و اخلاقی آینده سازان کشور و جامعه بیش از پیش در معرض آسیب های اعتقادی و اجتماعی قرار گیرد، در این بین شبکه شاد و استفاده از ظرفیت پیام رسان های داخلی می تواند تا حد زیادی کاهش دهنده مخاطرات باشد.

علم و معرفت دوبال مورد نیاز برای پرواز به قله سعادت

امام جمعه دامغان در مراسم نمادین به صدا در آوردن زنگ "مهر شاد" و آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش از 13 هزار و پانصد دانش آموز شهرستان دامغان در 106 آموزشگاه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان در آموزشگاه پدر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ماهیت علم نور است و همه ما باید باعلم آموزی روح خود را تقویت کنیم، اظهار داشت: بی تردید انسان برای پرواز به قله سعادت نیازمند دو بال علم و معرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش باید تعلیم و تهذیب آینده سازان کشور همزمان مورد توجه قرار گیرد، تغذیه معنوی در کنار آموزه های علمی را لازمه رشد و کمال دانست و گفت: نماز، پرهیز از گناه، احترام به والدین، حجاب و عفاف، راستگویی، کسب روزی حلال و... باید جایگاه ویژه ای در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس ما داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه بزرگان اهل علم و معرفت خروجی مدارس هستند؛ خانه، مدرسه، جامعه و رسانه را چهار پایگاه رشد انسان برشمرد و اظهار داشت: امسال باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و شرایط پیچیده به وجود آمده، امر آموزش و پرورش دانش آموزان دچار چالش های نو و متفاوتی شده است و نقش خانواده ها و والدین محترم در این زمینه بیشتر و حساس تر شده است.

دام های فراوانی در فضای مجازی برای فرزندان ما پهن شده است

امام جمعه دامغان با اشاره به مجازی شدن بخش اعظمی از آموزش ها در ماه های پایانی سال گذشته و ابتدایی سال جدید نسبت به آسیب های فراوان استفاده بدون نظارت دانش آموزان از اینترنت و پیام رسان های خارجی هشدارداد و گفت: فرزندان ما در فضای مجازی در معرض خطرهای بسیاری هستند، دولتمردان غربی حتی اجازه ورود فرزندانشان را به فضای مجازی لجام گسیخته نمی دهند اما دام های اخلاقی فراوانی در این فضا برای نوجوانان و جوانان ما پهن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان بهره گیری آموزش و پرورش از شبکه ملی شاد و دیگر پیام رسان های داخلی را نوید بخش کاهش مخاطرات استفاده دانش آموزان از فضای مجازی عنوان و خاطرنشان کرد: اداره بیش از 13 هزار دانش آموز در شرایط فعلی بی تردید کار بسیار دشواری برای آموزش و پرورش شهرستان دامغان و در مقیاس بزرگتر استان و کشور است، از همه مسؤولان و به ویژه خیران می خواهم که دستگاه تعلیم و تربیت را در مقابله با کرونا یاری کنند./977/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات