مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛
۲۰۳۰، راهبرد تربیت پیاده نظام برای دشمن
سمنان - مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: دشمن میخواهد با برنامههایی نظیر سند ۲۰۳۰ از نسل پاک کودک و نوجوان و جوانان آینده ساز ایران اسلامی برای خود پیاده نظام درست کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و تذکرات و دغدغه های معظم له راجع به خطر نفوذ در دستگاه تعلیم و تربیت و توجه و تلاش برخی افراد در گوشه و کنار کشور برای اجرای سند 2030، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراحل و دفعات متعددی نسبت به موضوع سند 2030 و تلاش دشمن و جریان نفوذ برای اجرای این سند در آموزش و پرورش کشورمان ابراز نگرانی کردند و تذکر دادند، حال ممکن است برای مردم و کسانی که از محتوای این سند اطلاع ندارند، این سؤال ایجاد شود، سند 2030 چیست که ولی فقیه زمان، کسی که اشراف کاملی به مسائل روز دارد را این گونه نگران کرده است.
مدیر حوزه علمیه استان سمنان اضافه کرد: نخستین مطلب قابل تأمل این است که انسان باید نسبت به برنامه و سندی که دشمن آن را تنظیم کرده است، به طور ناخودآگاه بدبین باشد؛ حتی اگر از ماهیت و محتوای آن بی اطلاع باشد، جامعه آگاه و پویا به دنبال تذکرات رهبری باید از خود بپرسد چه خبر است، نسبت به موضوع حساس شود و برآگاهی های خود بیافزاید؛ بی تردید آگاهی و بصیرت مهمترین سد در برابر نفوذ مخرب و هجمه های اعتقادی اجتماعی دشمن است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: نظرات و تحلیل های کارشناسان نشان می دهد که دشمن نسل آینده و بنیان خانواده های ما را هدف گرفته است، سند 2030 درواقع راهبرد مستکبران برای رسیدن به مقاصدشان در کشورهایی است که از راه نظامی نمی توانند به راحتی اهداف خود را محقق کنند؛ در واقع دشمن می خواهد از نسل پاک کودک و نوجوان ما و از جوانان آینده ساز ایران اسلامی برای خود سرباز و پیاده نظام درست کند.
سند 2030 در تعارض کامل با فرهنگ اسلامی ایرانی و آموزه های دینی ما است
امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: متأسفانه علی رغم تذکرات فراوانی که از سوی رهبرمعظم انقلاب و بسیاری از کارشناسان داده شد، همانگونه که رهبری اشاره کردند، بازهم می بینیم که در گوشه و کنار کشور بعضی افراد و یا جریان های مغرض یا غافل، اجرای این سند و ضدارزش های مدنظر تدوین کنندگان آن را دنبال می کنند؛ حال آنکه این مقاصد در تعارض کامل با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و آموزه های دینی ما است، باید و نبایدهایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به قاطبه آنها توجه شده است، که البته این مهم ضرورت قرارگرفتن مهدکودک ها در زیر مجموعه این تحول بنیادین را یادآور می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اظهار داشت: یکی از اشتباهات برخی از ما این است که تصور می کنیم تربیت اصلی فرزندان و دانش آموزان از دوران راهنمایی و دبیرستان آغاز می شود، حال آنکه باید این تربیت و پرورش همه جانبه از مهدکودک ها آغاز شود، همانا آموزه های دینی و علمی نشان می دهد که انسان حتی سالها پیش از آن و از دوران جنینی قابلیت تربیت دارد.
وی افزود: باتوجه به اهمیت آموزش و تربیت نسل های آینده، لازم است تدابیری اندیشیده شود تا تربیت اسلامی از مهدکودک ها شروع شود و در واقع فرزندان ما علاوه بر محیط خانواده در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها براساس قواعدی که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) برای ما مشخص کرده و فرهنگ غنی ملت دیندار و اخلاق مدار ایران تربیت شوند، که خوشبختانه بخش اعظم این مسائل در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است و باید با لحاظ شدن مهد کودک ها اجرایی شود.
مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با بیان اینکه در وهله نخست لازم است، این فرهنگ را در جامعه ایجاد و تقویت کنیم که مادری یک ارزش بی مثال است، گفت: مادران بزرگوار باید تلاش کنند که فرزندان حتی المقدور پیش از شروع دوران مدرسه در محیط امن خانواده پرورش یابند و نیازی به حضور در مهدکودک ها نباشد و صدالبته در مواردی که شرایط اقتضا می کند که مهدکودک را تجربه کنند، دقت و نظارت کافی از سوی والدین و مسؤولان امر اعمال شود.
تبلیغ ضدارزش های فسادزا و غیراخلاقی فرهنگ غرب به اسم تمدن و پیشرفت
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از خطرات اصلی اجرای سند 2030 متزلزل شدن و فروپاشی بنیان خانواده است، افزود: این سند و تدوین کنندگان آن با نهادینه کردن ضدارزش های فساد زا و غیراخلاقی فرهنگ غربی و فلسفه اجتماعی که حتی در جوامع غربی نیز شکست خورده است و انحطاط خانواده ها به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی را دربرداشته، به دنبال اشاعه سبک زندگی غربی در جامعه ما و دیگر جوامع هدف هستند، سبک زندگی که مادی گرایی، فساد اخلاقی و بی دینی اصول آن است؛ حال آنکه خانواده در دین ما و فرهنگ اسلامی و ایرانی دارای اصالت و قداست است.
دبیر جبهه انقلاب فرهنگی استان سمنان با یادآوری اینکه متأسفانه همواره در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با افراد و جریان هایی نظیر کسانی که به دنبال اجرای سند 2030 هستند روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در هرفضایی که اقدامی انجام می دهیم با شیفتگان فرهنگ غرب مواجهیم، تفکری که متأسفانه در حوزه فرهنگی فساد و سست ایمانی و اشرافی گری، در حوزه سیاسی وادادگی و ذلت، در اقتصاد وابستگی و نابودی توان و سرمایه داخلی و در حوزه اجتماعی باور "ما نمی توانیم" است.
مسؤولان آموزش و پرورش امانت دار باشند/ مجلس وظیفه نظارتی خود را به دقت اجرا کند
حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از این گفت و گو با تأکید بر اینکه مسؤولان دستگاه پرمخاطب تعلیم و تربیت ایران اسلامی باید وظیفه خطیر خود را به عنوان یکی از بزرگترین امانت داران کشور دریابند، تصریح کرد: مسؤولان آموزش و پرورش از یاد نبرند که دانش آموزان و بچه هایی که بیش از 12 سال تحت تعالیم آنها هستند، ارزشمند ترین گوهرها و سرمایه های جامعه و خانوادهها هستند که نزد آنها امانتند، پس موظفند افرادی امین و صالح را به کار آموزش آینده سازان کشور بگمارند.
وی با بیان این مطلب که جامعه اسلامی و الهی با تعلیم و تربیت دین محور، سبک زندگی قرآنی و حاکمیت ایمان، اخلاق و عدالت بر جامعه، تحقق می یابد، تصریح کرد: خانواده ای که فرزندش را به مدرسه و در واقع نظام آموزش و پرورش میهن اسلامی ما می سپارد توقع دارد، فرزند او زیر چتر تعالیم و ارزش های فرهنگ ایرانی اسلامی و فضایی عاری از ضد ارزش ها و ناهنجاری های اخلاقی پرورش یابد، آیا خانواده متعهد و پایبند به اخلاق انسانی و اسلامی را می شناسید که پرده دری های اجتماعی که عامل بلوغ جنسی زودرس و بسیاری دیگر از مشکلات اخلاقی است را بپذیرد؟
مدیر حوزه علمیه استان سمنان در بخش پایانی این گفت و گو به نقش مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش کشور و مباحثی همچون رفع دغدغههای رهبر انقلاب و مردم دیندار کشورمان در زمینه اجرای سند 2030 اشاره کرد و گفت: به ویژه پس از آغاز بکار مجلس یازدهم و سابقه و روحیه انقلابی اکثریت نمایندگان منتخب مردم در این دوره، انتظار ما از مجلس انقلابی، حساسیت بیشتر، نظارت دقیق تر و عملگرا بر حوزه تاثیرگذار و آینده ساز آموزش و پرورش، تصویب قوانین مورد نیاز و رفع خلأهای قانونی مقابله با نفوذ دشمنان و شیفتگان ضدارزش های غربی و تفکرات آنان به حوزه تعلیم و تربیت است./977/ت301/ب1
مدیر حوزه علمیه استان سمنان اضافه کرد: نخستین مطلب قابل تأمل این است که انسان باید نسبت به برنامه و سندی که دشمن آن را تنظیم کرده است، به طور ناخودآگاه بدبین باشد؛ حتی اگر از ماهیت و محتوای آن بی اطلاع باشد، جامعه آگاه و پویا به دنبال تذکرات رهبری باید از خود بپرسد چه خبر است، نسبت به موضوع حساس شود و برآگاهی های خود بیافزاید؛ بی تردید آگاهی و بصیرت مهمترین سد در برابر نفوذ مخرب و هجمه های اعتقادی اجتماعی دشمن است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: نظرات و تحلیل های کارشناسان نشان می دهد که دشمن نسل آینده و بنیان خانواده های ما را هدف گرفته است، سند 2030 درواقع راهبرد مستکبران برای رسیدن به مقاصدشان در کشورهایی است که از راه نظامی نمی توانند به راحتی اهداف خود را محقق کنند؛ در واقع دشمن می خواهد از نسل پاک کودک و نوجوان ما و از جوانان آینده ساز ایران اسلامی برای خود سرباز و پیاده نظام درست کند.
سند 2030 در تعارض کامل با فرهنگ اسلامی ایرانی و آموزه های دینی ما است
امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: متأسفانه علی رغم تذکرات فراوانی که از سوی رهبرمعظم انقلاب و بسیاری از کارشناسان داده شد، همانگونه که رهبری اشاره کردند، بازهم می بینیم که در گوشه و کنار کشور بعضی افراد و یا جریان های مغرض یا غافل، اجرای این سند و ضدارزش های مدنظر تدوین کنندگان آن را دنبال می کنند؛ حال آنکه این مقاصد در تعارض کامل با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و آموزه های دینی ما است، باید و نبایدهایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به قاطبه آنها توجه شده است، که البته این مهم ضرورت قرارگرفتن مهدکودک ها در زیر مجموعه این تحول بنیادین را یادآور می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اظهار داشت: یکی از اشتباهات برخی از ما این است که تصور می کنیم تربیت اصلی فرزندان و دانش آموزان از دوران راهنمایی و دبیرستان آغاز می شود، حال آنکه باید این تربیت و پرورش همه جانبه از مهدکودک ها آغاز شود، همانا آموزه های دینی و علمی نشان می دهد که انسان حتی سالها پیش از آن و از دوران جنینی قابلیت تربیت دارد.
وی افزود: باتوجه به اهمیت آموزش و تربیت نسل های آینده، لازم است تدابیری اندیشیده شود تا تربیت اسلامی از مهدکودک ها شروع شود و در واقع فرزندان ما علاوه بر محیط خانواده در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها براساس قواعدی که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) برای ما مشخص کرده و فرهنگ غنی ملت دیندار و اخلاق مدار ایران تربیت شوند، که خوشبختانه بخش اعظم این مسائل در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است و باید با لحاظ شدن مهد کودک ها اجرایی شود.
مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با بیان اینکه در وهله نخست لازم است، این فرهنگ را در جامعه ایجاد و تقویت کنیم که مادری یک ارزش بی مثال است، گفت: مادران بزرگوار باید تلاش کنند که فرزندان حتی المقدور پیش از شروع دوران مدرسه در محیط امن خانواده پرورش یابند و نیازی به حضور در مهدکودک ها نباشد و صدالبته در مواردی که شرایط اقتضا می کند که مهدکودک را تجربه کنند، دقت و نظارت کافی از سوی والدین و مسؤولان امر اعمال شود.
تبلیغ ضدارزش های فسادزا و غیراخلاقی فرهنگ غرب به اسم تمدن و پیشرفت
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از خطرات اصلی اجرای سند 2030 متزلزل شدن و فروپاشی بنیان خانواده است، افزود: این سند و تدوین کنندگان آن با نهادینه کردن ضدارزش های فساد زا و غیراخلاقی فرهنگ غربی و فلسفه اجتماعی که حتی در جوامع غربی نیز شکست خورده است و انحطاط خانواده ها به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی را دربرداشته، به دنبال اشاعه سبک زندگی غربی در جامعه ما و دیگر جوامع هدف هستند، سبک زندگی که مادی گرایی، فساد اخلاقی و بی دینی اصول آن است؛ حال آنکه خانواده در دین ما و فرهنگ اسلامی و ایرانی دارای اصالت و قداست است.
دبیر جبهه انقلاب فرهنگی استان سمنان با یادآوری اینکه متأسفانه همواره در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با افراد و جریان هایی نظیر کسانی که به دنبال اجرای سند 2030 هستند روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در هرفضایی که اقدامی انجام می دهیم با شیفتگان فرهنگ غرب مواجهیم، تفکری که متأسفانه در حوزه فرهنگی فساد و سست ایمانی و اشرافی گری، در حوزه سیاسی وادادگی و ذلت، در اقتصاد وابستگی و نابودی توان و سرمایه داخلی و در حوزه اجتماعی باور "ما نمی توانیم" است.
مسؤولان آموزش و پرورش امانت دار باشند/ مجلس وظیفه نظارتی خود را به دقت اجرا کند
حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از این گفت و گو با تأکید بر اینکه مسؤولان دستگاه پرمخاطب تعلیم و تربیت ایران اسلامی باید وظیفه خطیر خود را به عنوان یکی از بزرگترین امانت داران کشور دریابند، تصریح کرد: مسؤولان آموزش و پرورش از یاد نبرند که دانش آموزان و بچه هایی که بیش از 12 سال تحت تعالیم آنها هستند، ارزشمند ترین گوهرها و سرمایه های جامعه و خانوادهها هستند که نزد آنها امانتند، پس موظفند افرادی امین و صالح را به کار آموزش آینده سازان کشور بگمارند.
وی با بیان این مطلب که جامعه اسلامی و الهی با تعلیم و تربیت دین محور، سبک زندگی قرآنی و حاکمیت ایمان، اخلاق و عدالت بر جامعه، تحقق می یابد، تصریح کرد: خانواده ای که فرزندش را به مدرسه و در واقع نظام آموزش و پرورش میهن اسلامی ما می سپارد توقع دارد، فرزند او زیر چتر تعالیم و ارزش های فرهنگ ایرانی اسلامی و فضایی عاری از ضد ارزش ها و ناهنجاری های اخلاقی پرورش یابد، آیا خانواده متعهد و پایبند به اخلاق انسانی و اسلامی را می شناسید که پرده دری های اجتماعی که عامل بلوغ جنسی زودرس و بسیاری دیگر از مشکلات اخلاقی است را بپذیرد؟
مدیر حوزه علمیه استان سمنان در بخش پایانی این گفت و گو به نقش مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش کشور و مباحثی همچون رفع دغدغههای رهبر انقلاب و مردم دیندار کشورمان در زمینه اجرای سند 2030 اشاره کرد و گفت: به ویژه پس از آغاز بکار مجلس یازدهم و سابقه و روحیه انقلابی اکثریت نمایندگان منتخب مردم در این دوره، انتظار ما از مجلس انقلابی، حساسیت بیشتر، نظارت دقیق تر و عملگرا بر حوزه تاثیرگذار و آینده ساز آموزش و پرورش، تصویب قوانین مورد نیاز و رفع خلأهای قانونی مقابله با نفوذ دشمنان و شیفتگان ضدارزش های غربی و تفکرات آنان به حوزه تعلیم و تربیت است./977/ت301/ب1
ارسال نظرات