۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۲۶۱۸
حجت الاسلام محققی مطرح کرد؛

فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای جبهه انقلاب

فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای جبهه انقلاب
مدیرعامل خبرگزاری رسا یکی از مشکلات عرصه تبلیغ را فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای خودی تلقی و بر ضرورت انسجام بخشی میان نهادهای تبلیغی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید حجت الاسلام حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از این رسانه حوزوی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حجت الاسلام والمسلمین نبوی یک مدیر حوزوی موفق بود که در بزنگاه های مورد نیاز نظام عملکرد بسیار خوب و انقلابی داشت و باعث ارتقای این معاونت شد.

وی با اشاره به سوابق حجت الاسلام ملانوری در عرصه تبلیغ، مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه تبلیغ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رهبری معظم یک دستگاه برنامه ریز را در حوزه برای تبلیغ مطالبه کرده اند تا پیام های حوزه و علما را درست و مخاطب شناسانه به جامعه منتقل کند.

پ/فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای جبهه انقلاب

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه برخورداری از اسناد راهبردی و نقشه راه یکی از ظرفیت های بزرگ معاونت تبلیغ حوزه است، به عملکردهای مختلف مدیران و معاونت های حوزوی در راستای اسناد راهبردی حوزه های علمیه اشاره و عنوان کرد: سند چشم انداز، نظامات جامع حوزه، منشور و کارویژه های روحانیت در بخش تبلیغ افق روشنی را در جهت راهبری کلان نشر معارف اهل بیت و تبلیغ نظام اسلامی معین کرده و بحمدالله معاونت تبلیغ حوزه در زمینه اجرا از جهت فرایندها، تولید محتوا، آموزش ها، بصیرت افزایی، رویکردهای مصونیت ساز و مقابله با التقاط موفق عممل کرده و نمره بسیار خوبی می گیرد و این یکی از نعمت های بزرگ الهی بر طلاب نسل امروز است.

وی نسبت به وجود روحیه انقلابی و تحولی در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ابراز خرسندی کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی معاونت تبلیغ حوزه محتواهای به روز و فراخور برای نسل جوان حوزه تهیه کرده و این اقدام کارآمدی بوده است؛ مطالعات و برنامه های معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در زمینه دشمن شناسی، بصیرت، شناخت فرقه های انحرافی، پیشگیری از انحرافات اعتقادی، مبارزه با افکار التقاطی در حوزه و استفاده از ابزارهای روزآمد رسانه و ارتباطات بسیار خوب بوده و احساس می شود در زمینه نیازشناسی مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها نیازمند تلاش بیشتر است.

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه شاید شیوه های نیازشناسی مخاطب از سوی معاونت تبلیغ غالباً یک سویه بوده و باید طبق سلیقه مخاطبان امروزی و نیاز جامعه تحول پیدا کند، گفت: امروز مبلغان طرح هجرت اعزام کوتاه و بلندمدت، طرح امین و سایر مبلغان مرتبط به عنوان شبکه مبلغان در سراسر کشور ظرفیت عظیمی را تشکیل می دهند و باید به آن توجه جدی در جهت رفع نیازهای نظام شود.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با تأکید بر ضرورت آینده پژوهی تبلیغ خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ از ظرفیت های رصدی و تعامل با محیط اجتماع و حکومت اسلامی برخوردار است تا در زمینه تبلیغ اثرگذار و مؤثر واقع شود.

پ/فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای جبهه انقلاب

وی یکی از مشکلات عرصه تبلیغ را فقدان الگوی مهندسی فرهنگی و تبلیغ در بین نیروهای خودی تلقی کرد و با اشاره به ضرورت انسجام بخشی میان نهادهای تبلیغی عنوان کرد: امروز فقدان جبهه فرهنگی و تبلیغی میان نیروهای انقلابی احساس می شود، چه بسا مجموعه های انقلابی به صورت جزیره ای فعالیت دارند.

حجت الاسلام محققی به صدور فرمان «آتش به اختیار» از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: این فرمان ناظر به گروه های های خودجوش فرهنگی، مؤمن و انقلابی در سراسر کشور است؛ زیرا نیروهای جبهه انقلاب به بلوغی رسیده اند که بتوانند فعالیت خودجوش داشته باشند، اما این موضوع موقت بوده و باید میان آنها انسجام پدید آید؛ متأسفانه امروز ضعف فرماندهی، برنامه ریزی، تقسیم امکانات، سپردن مأموریت ها، پیگیری، مطالبه و مؤاخذه در جبهه فرهنگی انقلاب خصوصا در حوزه محسوس است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه این خبرگزاری در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی توسط معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در عرصه های مختلف آمادگی دارد، یادآور شد: همکاران معزز بنده برای انجام کارهای مشترک، هم افزایی، برگزاری دوره های آموزش خبرنویسی و استفاده از ظرفیت های علمی معاونت تبلیغ آماده همکاری هستند./841/پ202/ف

ارسال نظرات