۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۴۹۵
حجت الاسلام محققی:

دشمن می خواهد از خاستگاه نظام به نظام اسلامی ضربه وارد کند

دشمن می خواهد از خاستگاه نظام به نظام اسلامی ضربه وارد کند
مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه دشمن در پی خاموش کردن نور انقلابی گری در حوزه است، تصریح کرد که دشمن با برنامه ریزی دقیق به دنبال ضربه به نظام از خاستگاه انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید مسؤولان دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه از این رسانه حوزوی با اشاره به تقابل تمدن اسلامی و تمدن غرب گفت: اندیشمندان غربی طی تحقیقاتی که داشته اند عنصر دین را به عنوان عامل اصلی انسجام جامعه بشری یافتند و درصدد آن برآمدند که یک مقوله دیگر را جایگزین آن کنند.

وی با بیان اینکه غربی ها پس از تلاش های فراوان مقوله رسانه را به عنوان یکی از جایگزین های دین در جامعه بشری انتخاب کردند، اظهار داشت: در جهان مادی امروز که غربی ها در پی جایگزینی رسانه به جای دین بودند و بشر غربی در جاده خداگریزی با سرعت حرکت می کرد، انقلاب اسلامی به عنوان پدیده قرن با رهبری امام خمینی(ره) در ایران به پیروزی رسید. آرمان های نهضت روحانیت با همراهی مردم شجاع ایران رهایی از استبداد داخلی رژیم پهلوی، نفی سلطه خارجی و تعالی ایران اسلامی بود.

پ/تشکیل دفتر موقوفات و منابع پایدار در زمینه معاش طلاب کلیشه شکن بوده است

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه مغزهای متفکر و سرویس های اطلاعاتی غربی پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی برای شناسایی، تغییر، استحاله از درون و شکست آن متمرکز شدند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حوزه خاستگاه تکوّن، رشد و استمرار حرکت انقلاب اسلامی است. از این رو بی شک مراکز شیعه شناسی و اندیشکده های غربی بر حوزه متمرکز هستند، تغییرات آن را رصد می کنند و برای آن نقشه ها و برنامه های بسیاری دارند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه دشمن در پی خاموش کردن نور انقلابی گری در حوزه های علمیه است، به اهمیت نقش رسانه های حوزوی و شبکه های اجتماعی مجازی طلبگی در مقابله با توطئه های غرب اشاره کرد و ابراز داشت: مسائلی همچون دوری حوزه از نظام و تشکیل اندیشه سکولار در حوزه از برنامه ها و توطئه های دشمن است؛ به بیان دیگر دشمن می خواهد از خاستگاه نظام به نظام ضربه وارد کند.

وی نسبت به خوی انقلابی گری نسل جدید طلاب ابراز امیدواری کرد و با اشاره به تحرکات جریان سکولار در حوزه علمیه قم و نجف افزود: البته ناگفته نماند که هر کجا یک مسأله پررنگ جلوه کند برخی سعی می کنند آن را به حاشیه برانند، به همین خاطر امروز برخی افراد در حوزه به دنبال عزلت روحانیت از همراهی با نظام اسلامی هستند و به صورت جدی در این زمینه تلاش می کنند.

حجت الاسلام محققی نگاه آیت الله اعرافی نسبت به تحقق و استمرار حوزه انقلابی و حساسیت ایشان به عوامل دوری حوزه از نظام را هوشمندانه، کاربردی و مؤثر توصیف و خاطرنشان کرد: علاوه بر ترفندهای دشمنان، نگاه برخی مسؤولان در گوشه و کنار در دوره های گذشته نسبت به دور نگه داشتن حوزه از دخالت در سیاست و تفکر اداره جامعه با اندیشه های تکنوکراسی و روی کار آمدن فن سالاران از عوامل جدایی افکن میان حوزه و نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به نگاه راهبردی آیت الله اعرافی در تدوین اسناد راهبردی حوزه های علمیه و تحقق انقلابی گری، نسبت به کم توجهی مدیران ارشد سازمان حوزه به سند چشم انداز، منشور، نظامات جامع، کارویژه ها و سایر اسناد راهبردی حوزه های علمیه در برنامه های اجرایی ابراز نگرانی کرد و گفت: شاید زمان ابراز این نگرانی در زمینه اجرای اسناد بالادستی فرارسیده باشد، چه این که ادبیات و برنامه های مدیران عالی حوزوی چندان در این راستا نیست؛ به نظر می رسد در عرصه دغدغه سازی، اجرا، ارزیابی و کنترل اسناد بالادستی مشکل وجود دارد؛ رسا به عنوان یک رسانه انقلابی حوزوی آمادگی دارد در این زمینه مطالبه گری داشته و مطابق اهداف حوزه انقلابی عمل کند.

پ/تشکیل دفتر موقوفات و منابع پایدار در زمینه معاش طلاب کلیشه شکن بوده است

وی در ادامه به ضعف های اقتصادی و معیشتی طلاب و آسیب های موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: نگاه حمایتی رهبر معظم انقلاب به معاش طلاب، عنایت مراجع عظام تقلید و اقدامات مرکز خدمات حوزه های علمیه قدری این موضوع را جبران کرده است. علاوه بر این، تشکیل دفتر موقوفات و منابع پایدار نیز اقدامی مبارک و کلیشه شکن بوده است.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه خبرگزاری رسا یک مجموعه انقلابی مستقل با هویت طلبگی است، یادآور شد: در زمینه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، راه اندازی پویش ها و احیای موقوفات در ابعاد رسانه ای آماده همکاری با دفتر موقوفات و منابع پایدار هستیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات