۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۶۲۵
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

لزوم تقویت سواد رسانه در جامعه

لزوم تقویت سواد رسانه در جامعه
اصفهان - کارشناس مسائل تربیتی به لزوم تقویت سواد رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال این است تا با استفاده از ابزار علم ریشه اعتقادات و معنویت را بزند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون شنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان کاشان که در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: رسانه‌های غرب در تهاجم فرهنگی خود حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند.

وی به لزوم تقویت سواد رسانه در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز درصد کمی از مردم در جوامع بشری سواد رسانه و قدرت تحلیل رسانه‌ها را دارند تا بتوانند قدرت استفاده هوشمندانه از رسانه‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام تراشیون بر داشتن سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: نداشتن سواد رسانه‌ای سبب شده تا برخی از مردم حتی در ازدواج فرزندان خود به حداقل اطلاعات از یکدیگر بسنده کنند.

به گفته وی امروز فضای مجازی یک فضای بی در و پیکری است که اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد کنترل فرزندان در این فضا غیرممکن خواهد شد.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه استفاده از ابزار علوم انسانی را به عنوان دومین ابزار در حوزه تهاجم سبک زندگی غربی نام برد و ادامه داد: رسانه‌های غربی در تهاجم سبک زندگی غربی از علم علیه اخلاق و فرهنگ و تدیّن و بشریت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که برای مقابله با هجمه علوم انسانی غربی کار‌های خیلی خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انجام شده اما هنوز در ابتدای راه قرار داریم، اظهار داشت: ۷ توصیه رهبر معظم انقلاب در انتهای بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه است.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: نخستین موضوعی که در این ۷ توصیه به آن اشاره کرده است توسعه علمی و معنویت است، چرا که توسعه علمی می‌تواند زیر ساخت توسعه معنوی باشد.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه دشمن روی ابزار علمی سرمایه گذاری کرده است، گفت: دشمن به دنبال این است تا با استفاده از ابزار علم ریشه اعتقادات و معنویت را بزند.

وی تأکید کرد: اگر خواهان داشتن خانواده ای سالم هستیم هیچ راهی نداریم به غیر از رفتن به سوی اهل بیت (ع) و الگوبرداری از سبک زندگی حسینی نداریم.

کارشناس مسائل تربیتی یادآور شد: امروز سبک زندگی غربی مقابل سبک زندگی اسلامی صف آرایی کرده و این سبک تهاجمی است و ابزار تهاجی دارد که رسانه‌ها و علوم انسانی غربی از جمله این ابزار‌ها است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات