۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۶۲۶۶۲
مدير حوزه‌های علميه خواهران خبر داد؛

ارتباط دوسویه اساتید و طلاب حوزه خواهران در سامانه مدرس

ارتباط دوسویه اساتید و طلاب حوزه خواهران در سامانه مدرس
مدير حوزه‌های علميه خواهران گفت: اساتید حوزه علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید آموزش خود را به صورت برخط در سامانه مدرس آغاز کرده و ارتباط دوسویه میان اساتید و طلاب شکل خواهد گرفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در آئین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که به صورت مشترک در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی حوزه علميه خواهران در ۵۰۰ مدرسه علمی تربیتی در سراسر کشور در سطح دو با یک رشته، در سطح سه با ۱۶ رشته و در سطح چهار با پنج رشته تحصیلی با همکاری همه مدارس علميه خواهران در سطح کشور آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته وارد شرایطی شدیم که نظام آموزش حضوری در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری انجام شد، افزود: فرزندان شما در حوزه های علمیه، اساتید و کادر مدارس و استان ها و ستادهای مرکزی به سرعت تلاش کردند که حوزه علمیه از مسیر درس و بحث فاصله نگیرد و با مشارکت ۹۷ درصد اساتید و رساندن صد درصد سرفصل ها در زمان مناسب امتحانات دروس به طلاب ارائه شد.

وی با بیان اینکه با همه مشکلاتی که تبدیل تدریس حضوری به مجازی ایجاد کرد، ثبت نام ها طي سال جاري ۶ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: برای سال جاري نيز با مشورت های فراوانی که صورت گرفته است تلاش شد که تدابیری آرام بخش برای تحصیل طلاب و حضور اساتید انديشيده شود.

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور با اشاره به اینکه بنا بر این است که آموزش به صورت ترکیبی باشد، خاطرنشان کرد: اساتید به صورت برخط در سامانه مدرس آموزش خود را آغاز می کنند و ضبط برنامه برای طلابی که دچار مشکل باشند در همین سامانه مدرس تدبیر شده است که طلاب بتوانند فضای طرفینی را با استاد داشته باشند و تلاشمان بر این است که با کمک این سامانه بتوانیم سال تحصیلی خوبی را رقم بزنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با بیان اینکه بخشی از آموزش ها حضوری و بخشی برخط خواهد بود، افزود:  تاکنون ۸۵ درصد اساتید کشور آموزش سامانه مدرس را دریافت کرده اند و ضریب نفوذمان در سطح طلبه ها به ۳۰ درصد رسیده است  و برای بخشی از طلاب که امکانات استفاده از آموزش مجازی را ندارد، تمهیدات دیگری صورت گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: به دلیل شرایط ویژه ناچاريم که با کمک يكديگر از این شرایط عبور کنیم، طي چند ماه گذشته نشان داده شد که جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران تاب آوری بالایی دارند که می توانند از این شرایط عبور و علم آموزی را حفظ کنند.

وی افزود: براي اينكه از نظر تحصیلی شرایط مورد مناسبی برای دختران مان حفظ شود مقرر شد که ظرفیت های مرکز مدیریت برای پوشش مناسب تحصیلی و تربیتی و مشاوره ای خواهران در سطح کشور سامان پیدا کند و همه بانوان طلبه که می خواهند پژوهشی داشته باشند، می توانند با این سامانه مشاوره ای ارتباط برقرار كنند.

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور با تاکید بر اینکه گروه های علمی در همه مدارس در حال پیگیری است، افزود: تلاش میکنیم که در هر مدرسه ای گروه علمی داشته باشیم که در آموزش،‌ انتخاب استاد و مسائلی از این قبيل طلاب را راهنمایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به اساتید توصیه میکنم که از طریق تلفن با طلابی که در خانه هستند ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: مدیر و کارکنان مدرسه، طلاب را ميان خودشان تقسیم کنند و احوالشان را بپرسند و با آنها ارتباط داشته باشند که به خوبی طلاب احساس کنند که در فضای آموزشی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمين بهجت پور با تاکید بر اینکه مدارس باید ارتباط یک سویه را بشکنند، تصریح کرد: طلاب خواهر اطمینان خاطر داشته باشند که تمام تلاشی که ميان خادمان شما در مرکز مدیریت اتفاق می  افتد این است که در همه ابعاد علمی، پژوهشی، مدیریتی و خدماتی راهگشا باشیم و زمینه را برای تحصیل کریمانه خواهرانمان در سراسر کشور فراهم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با انتقاد به توهین های اخیر به مقدسات اسلام خاطرنشان کرد: آیه و ان یکان که همه ما افتخار حفظش را داریم گویاي این است که توهین به پیامبر(ص) تمام شدنی نیست و اینها نشان دادند که آزادی هنگامی که در دست انسان تربیت ناشده قرار بگیرد به سمت آزادی های حیوانی و جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می شود و نخستين جایی که چنگالي انسان تربیت ناشده را زخمی میکند جریان دینی است./1370/د102/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
این جمله ظاهرا درست ویراسته نشده و منظورشان را نرسانده است:
نخستين جایی که چنگالي انسان تربیت ناشده را زخمی میکند جریان دینی است.
0
0