۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۲۷۲۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

غربی ها جهت جلوگیری از اسلام گرایی، اسلام هراسی راه انداخته اند

غربی ها جهت جلوگیری از اسلام گرایی، اسلام هراسی راه انداخته اند
کرمانشاه ـ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: غربی ها برای جلوگیری از اسلام گرایی در بین جوانان غربی موج اسلام هراسی در کشورهای غربی راه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در نشست با جمعی از روحانیون، طلاب و فعالان فرهنگی این استان اظهار داشت: بحث توهین به شعائر و مقدسات دین اسلام در دهه های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است که باید به دنبال یافتن علل این توهین ها و افتراها علیه مسلمین باشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به توهین نشریه «شارلی ابدو» به پیامبر (ص)، اسلام و قرآن گفت: توهین این نشریه به اسلام و داشته های آن خبر تازه ای نیست، بی شک این عمل سخیف و نابخردانه «شارلی ابدو» به مقدسات مسلمانان ریشه در یک حقارت بزرگ دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی عنوان کرد: در دهه های گذشته پیروزی انقلاب اسلامی خود زمینه ساز آشنایی و معرفی اسلام واقعی به جهان به ویژه به جوانان اروپایی گردید از این رو این رویداد برای سیاستمداران و دولتمردان غربی یک شکست فرهنگی بزرگ بود.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین غربی ها برای جلوگیری از ایجاد و تقویت موج اسلام گرایی در بین جوانان غربی به دنبال راهکارهایی فرهنگی و رسانه ای رفتند و در موازات با این موج اسلام گرایی، شاهد به راه انداختن موج اسلام هراسی در کشورهای غربی بوده و هستیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: تلاش برای القا اسلام هراسی تنها به نشریات و رسانه های غربی خلاصه نشد، ایجاد گروه های تروریستی و خونریز بنام اسلام یکی دیگر از برنامه های دشمنان و غربی ها برای ایجاد و القا اسلام هراسی در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: داعش، القاعده، طالبان و سایر گروه های تروریستی به صورت مستقیم از سوی کشورهای غربی مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می گیرند و هدف غایی این همه برنامه ریزی و ایجاد گروه های تروریستی، ترسیم یک چهره متفاوت از اسلام به جهانیان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: موج اسلام هراسی که در پشت پرده توسط جریان های صهیونیستی و آمریکایی حمایت می شود به علت خلا و بی هویتی این جریان ها نمی تواند همچنان روند خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید جهان اسلام در مقابل جریان های اسلام هراسی وضعیت منفعلی که اکنون پیش گرفته است را کنار بگذارد و با داشته های غنی دینی و فرهنگی در مقابل این جریان های التقادی قرار بگیرد./1400//210/خ

ارسال نظرات