۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۲۷۴۴
غلامی در «بدون توقف» پاسخ داد؛

آیا حکومت اسلامی درقبال مقدمه‌سازی بهشت رفتن شهروندانش مسؤل است؟

آیا حکومت اسلامی درقبال مقدمه‌سازی بهشت رفتن شهروندانش مسؤل است؟
رئیس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق(ع)در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» گفت: حکومت اسلامی در قبال مقدمه‌سازی بهشت رفتن شهروندانش مسؤلیت دارد و سه مورد موید این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی غلامی، رئیس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق(ع) در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سه سیما پخش شد، با ذکر این مطلب که من بارها به این نکته اعتراض کردم که چرا رنگ لباس مدارس آن قدر زشت است و چرا باید داخل مدرسه بچه‌ها حجاب داشته باشند، عنوان کرد: به نظر من عملکرد سیستم آموزشی خیلی جاها غلط است و ما به لحاظ فرهنگی دارای تشتت بسیاری هستیم.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا قانون باعث بدحجابی شده نیز تصریح کرد: هر وقت یک معلول می‌بینید اول به خود معلول نگاه نکنید چون در غیر این صورت علت را پیدا نمی‌کنید، اینکه می‌گویند قانون حجاب باعث بدحجابی شده درست نیست، چون قانون از ابتدا بوده و ما مشکلی در این خصوص نداشتیم، پس قانون باعث بدحجابی نشده و باید دنبال این باشیم چه چیز آن را تولید کرده، کدام عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی مولد آن بوده، چه عواملی باعث می‌شود سال ۹۵ بدحجابی داشته باشیم که در سال ۶۵ آن عوامل نبوده است.

این استاد دانشگاه همچنین اظهار کرد: اما اینکه می‌گویند برای حجاب همه پرسی برگزار کنیم، سازوکار همه پرسی در این کشور هست، مجلس با دو سوم آراء می‌تواند هر قانونی را به همه پرسی بگذارد، اما اگر الان همه پرسی برگزار کردیم مردم گفتند روسری را حذف کنیم، دوباره چند وقت بعد اگر گفتند برای حذف مانتو هم همه پرسی برگزار کنیم آن وقت چه کنیم؟ تا کجا همه پرسی برگزار کنیم؟ اصلا ما چه زمانی می‌فهمیم که باید در خصوص یک موضوع همه پرسی برگزار کنیم و این یک فراوانی است، چنین چیزی مشخص نیست. این عدد را باید از کجا دربیاوریم.

غلامی با اشاره به اینکه چون سازوکاری نداریم که مشخص شود چه تعدادی چه چیزی می‌خواهند هیچ حد هدفی نمی‌توانید بگذارید، گفت: گاهی می‌گویند در مورد اصل نظام همه پرسی برگزار کنید، کدام نظام سیاسی در مورد خودش همه پرسی برگزار می‌کند؟ من از نتیجه همه پرسی نمی‌ترسم اما مبنای همه پرسی در جمهوری اسلامی مبنای اشتباهی است آن هم به دلائلی که عرض خواهم کرد.

رئیس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به این سؤال که «چرا برخی کشورهای اسلامی مثل ترکیه و مالزی آزادی پوشش دارند» بیان کرد: نمی‌دانم این حرف اشتباه از کجا درآمده که این کشورها اسلامی هستند، کشور اسلامی در دنیا فقط ایران است چون هیچ کشوری در دنیا مدعی و مجری پیاده کردن قوانین اسلام نیست و در این کشورها قانون عرفی است. در مورد ترکیه باید عرض کنم سال ۲۰۱۲ ترکیه در دنیا به جهت رواج مسائل جنسی رتبه یازدهم است و درآمدش از صنعت سکس چهار میلیارد دلار است، کشور اندونزی رتبه دوازدهم را دارد، کشور مالزی هم طبق تحقیق نشریه‌ای آلمانی به جهت ارائه سرویس جنسی ارزان از تایلند و فیلیپین عبور کرده، لذا صحنه‌هایی که از حجاب در مالزی و ترکیه می‌بینید همه آنچه در این کشورها می‌گذرد نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: فرق ما با ترکیه و مالزی این است که برخی در این کشورها یک حجابی را انتخاب کردند ولی عده‌ای دیگر باعث آبروریزی کشورهای اسلامی هستند. با این حال اگر ما همین طوری هم می‌توانستیم در برداشتن حجاب مثل آنها باشیم باز خوب بود، اما مسئله حجاب در جمهوری اسلامی ایران یک پروژه است، یعنی مسئله این است که مطلقا حالت عادی ندارد، کلی شبکه، سریال، شبهات داخلی، رسانه‌ها این موضوع را نشانه گرفتند که ما اگر کمک‌شان نکنیم تقریبا هیچ کاری در مقابل‌شان نمی‌کنیم، این همه پول برای خرج شبکه‌های فارسی‌زبانی که می‌خواهند حیا و عفاف را در ایران ضایع کنند برای چیست؟ ما اگر در ایران حجاب را آزاد هم بکنیم برخلاف تصورات غیرواقعی که در خصوص رعایت عرف وجود دارد حرف و حدیث‌های دیگری پیش خواهد آمد.

این استاد حقوق در پاسخ به این مطلب که «عده‌ای عقیده دارند که ما نمی‌خواهیم ما را به زور به بهشت ببرند» یادآور شد: این جمله متناقضی است چون ما نمی‌توانیم کسی را به زور به بهشت ببریم چراکه بهشت تابع عقیده و نیت است. آیا حکومت اسلامی در قبال مقدمه‌سازی بهشت رفتن شهروندانش مسؤلیت دارد؟ بله دارد، سه مورد مؤید این پاسخ است، یک؛ قرآن در سوره مبارکه حج می‌فرماید ویژگی مؤمنان این است که اگر در زمین قدرت پیدا کنند، نماز برپا می‌دارند، زکات می‌دهند و امر به معروف کرده و زمینه پیاده کردن احکام اسلامی را فراهم می‌کنند، زمینه اجرای احکام گشت ارشاد نیست زمینه اجرا یعنی از آموزش شروع کنیم، زمینه‌های گرایشی را بدهیم، زمینه رفتاری را فراهم کنیم تا طرف در احکام اسلامی سُر بخورد.

غلامی در پایان یادآور شد: دو؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمود وظیفه من این است که شما را تأدیب کنم تا از ندانستن و ناآگاهی دربیائید، سه؛ قانون اساسی اصل سه و چهار هم می‌گوید یکی از وظائف جمهوری اسلامی مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است، لذا اگر ما جلوی بدحجابی را می‌گیریم به دلیل بهشت بردن افراد نیست بلکه برای این است که زمینه جهنم رفتن بقیه را فراهم نکنیم.

ارسال نظرات