۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۲۷۵۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

عدم اجرای صحیح قوانین؛ دلیل مشکلات امروز جامعه

عدم اجرای صحیح قوانین؛ دلیل مشکلات امروز جامعه
خراسان جنوبی - امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه تنها دلیلش عدم اجرای صحیح قوانین است، گفت: دولت باید قوانین را به‌درستی در جامعه اجرا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه تنها دلیلش عدم اجرای صحیح قوانین است، اظهار کرد: دولت باید قوانین را به‌درستی در جامعه اجرا کند تا ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه کم‌رنگ نشود.

وی با اشاره به نیازهای انسان در اقتصاد، افزود: یکی از نیازهای اساسی جوامع رفع مشکلات اقتصادی است که انسان برای برطرف ساختن این نیاز اولیه تلاش و کار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: طرح‌هایی که برای رفع نیاز اقتصادی اجرا می‌شود دارای عوارض و لوازمی است که باید نحوه صحیح اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای برطرف کردن نیازهای مادی بشر نباید طوری رفتار شود که احساس حقارت و بردگی بر آن‌ها تحمیل شود و یکی از قوانین کامل و جامع قانون اساسی کشور عزیزمان است.

وی تصریح کرد: مشکل اجرای قانون در ایران به‌گونه‌ای است که قانون جامع و کامل وجود دارد اما در اجرا روح قانون وجود ندارد؛ زیرا کسی که مجری قانون است آن را به‌درستی اجرا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: جامعیت قانون اساسی به‌گونه‌ای است که در آن ازنظر ثروت و تولید و انواع و اقسام پیشرفت‌های اقتصادی، بخش خصوصی را مستقل دانسته برخلاف سایر کشورها که مستقل نیستند.

وی افزود: دولت برای اینکه قانون را به‌درستی اجرا کند و ارزش‌های اسلامی زیر پا گذاشته نشود و روح قانون نیز صحیح اجرا شود باید به انواع موارد اقتصادی عمل کند.

امام‌جمعه بیرجند افزود: برای اینکه در جامعه کسب‌وکار رونق گیرد دولت باید ابزارهای لازم را برای مردم فراهم کند تا اشتغال ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که در اقتصاد دنیا با ما سر جنگ دارد و در چنین شرایطی باید اجرای قوانینی که در قانون اساسی برای اقتصاد تعریف‌شده در اولویت کار دولت قرار گیرد و به‌درستی اجرا شود تا کاستی در جامعه دیده نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه افزود: مسؤولان دلسوز جامعه باید همت کرده و آگاهانه برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی گام بردارند.

وی اظهار کرد: مسؤولان بدانند رفع مشکلات مردم بالاترین عبادات محسوب می‌شود و این لطف و توفیق نصیب شما شده؛ ازاین‌رو باید آن را به‌درستی اجرا کنید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات