۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۲۷۸۲

آغاز اولين المپياد علمی حوزه علميه خراسان

آغاز اولين المپياد علمی حوزه علميه خراسان
خراسان رضوی - نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه خراسان با رویکرد فقه و اصول در سطوح ۱، ۲ و ۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین المپياد علمي با رويكرد فقه و اصول توسط معاونت آموزش و مركز نخبگان و استعدادهاي برتر این حوزه و با همكاري مدرسه علميه سعادت، با هدف ايجاد فضاي علمي، نشاط روحي، شناسايي استعدادهاي برتر و حمايت از طلاب فعال و مستعدّ، در دو مرحله  مجازي و حضوري در سطوح 1 و 2 و 3 برگزار مي شود.

رویکرد المپیاد، تطبیقی و کاربردی با محوریت کتب درسی می باشد و گروه علمي، ارزيابي و نظارت بر طراحي سوالات نیز، از اساتيد برتر و سطوح عالي حوزه علميه خراسان و تحت اشراف اساتيد دروس خارج هستند.
مرحله اول المپياد، هشتم آبان ساعت 8 صبح در سامانه LMS برگزار مي شود و تمامي طلاب برادر و خواهر در سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي امکان حضور در آن را دارند.

علاقمندان براي شركت در المپياد علمي، از اول شهریور تا 15 مهرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام از طريق سايت حوزه علمیه خراسان قسمت ثبت نام ها با لينك http://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1550,1551,1552  اقدام کنند.

براساس این گزارش، محدوده‌ی آزمون سطح 1 مباحث اصول (ناظر به اصول فقه مرحوم مظفر و حلقات شهيد صدر حلقه 1 و 2 و الوسيط)، تعبدي توصلي، مفهوم شرط، اجزاء، اجتماع امر و نهي، عام و خاص، خبر واحد، حجيت ظواهر، سيره، تعادل و تراجيح، دليل چهارم استصحاب (اخبار) و تنبيهات استصحاب، فقه (ناظر به لمعه الدمشقيه و دروس تمهيديه في فقه الاستدلالي؛ ايرواني)، كتاب الطهاره، كتاب الصلاه، كتاب الصوم و كتاب التجاره، مباحث سطح 2، اصول، رسائل، فقه و‌ مكاسب و مباحث سطح 3 نیز، از كفايه الاصول، فقه و مكاسب، عنوان شده است.

گفتنی است، براي برترين ها و منتخبين اين المپياد علمي، جوايز ارزنده و ويژه اي در ابعاد مادي و معنوي از جمله جوايز نقدي به نفرات برتر، اهداي كتب مرجع فقهي و اصولي و معرفي براي دريافت اخذ وام 100 ميليون ريالي به مركز خدمات، مهيا شده است.

لازم به ذکر است، المپياد علمي، در حال حاضر با توجه به شيوع ويروس كرونا در قالب مجازي برگزار مي شود و با توجه به شرايط و در صورت امكان، قابليت برگزاري آزمون به نحو حضوري، نیز اعلام خواهد شد.

شماره تلفن ۳۷۲۷۴۴۴۵ مدرسه علمیه سعادت و آی دی https://eitaa.com/awaitor در پیام رسان ایتا، جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات