کتاب «جامعه اطلاعاتی» روانه بازار شد
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، این کتاب، مدعیات مختلف درباره جامعه اطلاعاتی، چه آن دیدگاههایی که به دنبال تقویت این مفهوم هستند و دنیا را در آن قالب به صورت یک حالت رؤیاگونه مییابند و چه رویکردهای انتقادی و بازتابی در این عرصه را بررسی میکند.
این کتاب سعی دارد شایستگیهای هر دو دیدگاه را در چارچوب تفسیری خودشان بسنجد و مورد بررسی و قضاوت قرار دهد. آنچه موجب میشود چارچوب مورد استفاده در این کتاب، آن را متفاوت از سایر آثار ستودنی دیگر کند؛ پرداختن واقعگرایانه، بیش از پرداختن به مبانی نظری صرف است. چنین نگاهی باعث درک بهتر رویا بودن و یا کابوس بودن جامعه اطلاعاتی میشود.
استدلال کتاب نه تنها این است که باید مفاهیمی نظیر سیاست، اقتصاد، تفکر و پویایی فناورانه که واقعیت جامعه اطلاعاتی را میسازند، درک کرد، بلکه ما باید بدانیم چه چیزی شناخت ما را از این واقعیات میسازد و به طور ویژه بدانیم که اطلاعات چیست و مصرف و تولید ما در این زمینه چه ابعادی دارد؟
این کتاب میتواند اطلاعات مفیدی به علاقهمندان مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات و به ویژه پژوهشگران و دانشجوبان عرصه علوم ارتباطات، علم اطلاعات و دانششناسی، روابط بینالملل، جامعهشناسی و نظایر آن ارائه کند.
این ترجمه را غلامرضا آذری استاد علوم ارتباطات، ویراستاری کرده، و یحیی کمالیپور بر آن مقدمهای نوشتهاند.
کتاب در 284 صفحه در قطع رقعی به قیمت 38000 تومان وارد بازار نشر شده است./826/د102/ق