۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۶۲۸۴۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

بحران هویت برخی طلاب؛ نتیجه عدم برنامه‌ریزی صحیح تحصیلی

بحران هویت برخی طلاب؛ نتیجه عدم برنامه‌ریزی صحیح تحصیلی
حجت الاسلام اکبرنژاد گفت: اگر طلاب بر اساس برنامه‌ریزی صحیح تحصیل کنند، هرگز دچار بحران هویت نشده بلکه در حوزه تحقیق، تبلیغ و یا نگارش مثمر ثمر خواهند بود.

حجت الاسلام توکل اکبرنژاد استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت اخلاص و تقوا در پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب، گفت: طلاب جوان نباید از ارتباط با ائمه معصومین غفلت کنند؛ اگرچه این ارتباط در حد یک توسل کوتاه باشد.

حجت الاسلام اکبرنژاد با بیان این که طلاب باید فرصت طلبگی ارزانی داشته شده به آن ها را قدر بدانند، عنوان کرد: خداوند متعال رفع مشکلات فقهای دین را بر عهده گرفته و روزی آن ها را از جایی که فکرش را نمی کند، تامین می کند.

استاد حوزه علمیه طلبه بودن و اهتمام به علوم اهل بیت(ع) را نعمت بزرگی دانست و افزود: طلاب باید از عمر خود به صورت بهینه استفاده کنند چرا که از دست دادن فرصت ها غم و غصه در پی دارد.

وی به اهمیت آمادگی طلاب برای تحصیل در شرایط مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: پیش مطالعه دروس و مباحثه در میان طلاب حوزه علمیه کم رنگ شده است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب وضعیت سابق احیا شود.

حجت الاسلام اکبرنژاد با بیان اینکه طلاب باید در ابعاد مختلف زندگی خود تعادل ایجاد کنند، ابراز کرد: اگر طلاب بر اساس برنامه‌ریزی صحیح تحصیل کنند، هرگز دچار بحران هویت نشده بلکه هر یک از آنها بعد از چندین سال تحصیل در حوزه می توانند در حوزه تحقیق، تبلیغ و یا نگارش مثمر ثمر باشد.

استاد حوزه علمیه یکی از عوامل به وجود آمدن بحران هویت در طلاب را عدم توجه آنها به منزلت طلبگی دانست و ادامه داد: اگر طلاب از سطح علمی خوبی برخوردار باشند می توانند بسیاری از نیازهای امروز نظام اسلامی را در قوه قضاییه، منصب امامت جمعه و غیره برطرف کنند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات