۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۸۶۵

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - اجرای برنامه زنده آموزش مهارت‌های زندگی ویژه زوجین در فضای مجازی و اعلام برندگان طرح همراهان رضوان از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوجین جوان تحت عنوان «بروید باهم بسازید» به‌صورت زنده در اینستاگرام زندگی به سبک رضوی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این برنامه با رویکرد بیان عناوینی همچون «سازگاری و مدارا در زندگی مشترک» و «احسان و گذشت در زندگی مشترک» از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی‌شده و باهدف آشنا کردن زوج‌های جوان با مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

وی افزود: پرداختن به موضوع «سازگاری و مدارا در زندگی مشترک» در قالب دو جلسه و با ارائه راهکارهای مؤثر در استحکام روابط زوجین توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانشیر در روزهای 13 و 19 شهریور اجرا خواهد شد.

دژبرد گفت: همچنین  در قالب برنامه زنده آموزشی مهارت‌های زندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به تبیین موضوع «احسان و گذشت در زندگی مشترک» در روزهای 26 شهریورماه و دوم مهرماه خواهد پرداخت. 

وی گفت: زوج‌های علاقه‌مند ‌می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام زندگی به سبک رضوی به آدرس https://www.instagram.com/zendegi_razavi از ویژه‌برنامه آموزشی مهارت‌های زندگی بهره‌مند شوند.

اعلام برندگان طرح همراهان رضوان

محسن غلامی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از طرح همراهان رضوان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های اعلام شده توسط این مرکز برندگان طرح همران رضوان در دهه کرامت مشخص شدند و برای 888 نفر از برگزیدگان این طرح پیام ارسال شد.

وی تصریح کرد: تمام برگزیدگان باید برای طی مراحل دریافت جوایز به وب سایت https://gift.app.razavi.ir/  مراجعه کنند.

به گفته مدیر مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی، اطلاع رسانی اولیه به منتخبین از طریق ارسال پیامک صورت گرفته و برگزیدگان باید اطلاعات مورد نیاز از جمله مشخصات فردی و آدرس خود را در درگاه اینترنتی https://gift.app.razavi.ir ثبت کنند.

وی افزود: این جوایز شامل 8 جایزه شرکت در مراسم غبارروبی مضجع شریف حرم امام رضا علیه السلام، 88 هدیه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 888 هدیه متبرک فرهنگی حرم مطهر رضوی است که بر اساس حد نصاب امتیازات مخاطبان اپلیکیشن و به مناسبت ایام دهه کرامت تهیه و توزیع خواهد شد.

گفتنی است رضوان به عنوان اپلیکیشن رسمی حرم مطهر امام رضا علیه السلام با هدف ارتباط آسان مخاطب با آستان قدس و حرم مطهر رضوی و با امکاناتی از جمله زیارات و ادعیه مأثور، مشاهده برنامه های حرم مطهر، ویدئوهای گزیده برنامه های مراسم حرم مطهر، پخش مستقیم صحن های حرم مطهر، پاسخگویی به سؤالات دینی، وقف و نذر، راهنمای زائران حرم مطهر، ثبت نام غذای متبرک و... منتشر شده است.

7 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در مدارس امام رضا(ع) آغاز کردند

حسین باغگلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از آغاز سال تحصیلی 99-1400 با حضور 7 هزار دانش‌آموز در مدارس امام رضا(ع) خبر داد.

وی  بیان کرد: با توجه به تقارن سال تحصیلی جدید با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امیدواریم شعار مدارس امام رضا(ع) مبنی بر «توانمند شدن برای زیست مؤمنانه و انقلابی در دنیای معاصر» با اتکا به فرهنگ حسینی محقق شود.

وی اضافه کرد: دست‌اندرکاران این بنیاد به همراه مربیان آموزشی مدارس امام رضا(ع) از سه ماه گذشته تمام تلاش خود را برای آغاز کردن سال تحصیلی پربار برای دانش آموزان به کار بسته‌اند و به‌صورت شبانه‌روزی به این تلاش ادامه می‌دهند.

باغگلی با بیان اینکه زیرساخت‌های مطلوبی برای بهینه شدن جریان آموزش تدارک دیده‌شده، اظهار کرد: بر اساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی آموزش‌وپرورش به تمام استان‌ها، بازگشایی مدارس به‌شرط رعایت جدی نکات بهداشتی به‌صورت حضوری اعلام‌شده است.

آغاز سال تحصیلی جدید در گلپایگان با اهدای بسته های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند

همزمان با بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید خادمیاران کانون شهرستان گلپایگان اقدام به تهیه ۴۵۰ بسته لوازم التحریر کردند و هر کدام از این بسته ها به ارزش صد هزار تومان و شامل کلیه اقلام مورد نیاز آموزشی است.

این بسته ها با پیگیری های انجام شده و جذب کمک های خیرین و با توجه به نیاز مبرم خانواده های نیازمند برای تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان خود خریداری، بسته بندی و تحویل خانواده های نیازمند دارای دانش آموز شد.

خدمت کریمانه خادمیاران عرصه سلامت به دانش آموزان میبدی

همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس، خادمیاران عرصه سلامت میبد یزد در مدارس شهرستان حضور یافته و آموزش های لازم را برای رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان و کادر مدارس ارائه کردند.

فاطمه زارعی، مسئول کانون سلامت میبد گفت: با درخواست مدیران چند مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان، خادمیاران عرصه سلامت در مدارس حاضر و ضمن تب سنجی از دانش اموزان، آموزش های لازم در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی را ارائه کردند.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش، ممنوعیت دست دادن، ممنوعیت بغل کردن معلم و دوستان، شستن مرتب دست ها با صابون به مدت ۲۰ ثانیه، حفظ فاصله ۱.۵ تا ۲ متری با دیگر دانش آموزان از جمله مواردی است که به دانش آموزان در جهت پیشگیری از کرونا در مدارس توصیه شد. 

 7 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سیرجانی توزیع شد

عصومه ایران نژاد، مسئول کانون خادمیاران رضوی مسجد امام رضا(ع) سیرجان گفت: کانون خادمیاران رضوی مسجد امام رضا (ع) در راستای انجام خدمات کریمانه و با مساعدت خیرین در نیمه اول ماه محرم تعداد ۷ هزار پرس غذای گرم آماده و میان نیازمندان توزیع می‌کند.

وی افزود : محرم در فرهنگ اسلامي يک تاريخ زنده، يک انقلاب خونين و يک مظلوميت آشکار است و هدف اجرای طرح خدمت کریمانه توسط خادمیاران رضوی در این ایام، نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار عاشورایی در جامعه است .

مسئول کانون خادمیاران رضوی مسجد امام رضا(ع) سیرجان با اشاره به همکاری و همدلی خادمیاران در اجرای این طرح تصریح کرد: با همت و روحیه فداکاری خادمیاران مبلغ یک میلیارد ریال صرف هزینه های خرید مواد و اقلام لازم و پخت و توزیع غذاهای گرم شده است .

برداشت بیش از 270 هزار کیلوگرم خربزه از مزارع کشت و صنعت انابد

محمد باقر قناد طوسی، مدیر کشت و صنعت انابد زیر مجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت 271 هزار و 900 کیلوگرم خربزه از مزارع این مجموعه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سطح 16 هکتار از اراضی کشت و صنعت انابد به کشت بذور خربزه رقم خاتونی داناب اختصاص داده شده است.
مدیر کشت و صنعت انابد درباره مشکلات پیش روی کشاورزان در کشت این محصول خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات می توان آلوده بودن اراضی به قارچ و گرمای زیاد در دوره رسیدگی میوه را نام برد./864/ت304/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات