۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۸۶۶
فعال سیاسی اجتماعی استان هرمزگان:

سند ۲۰۳۰ مصداق بارز هدف گرفتن فرهنگ اسلامی است

سند ۲۰۳۰ مصداق بارز هدف گرفتن فرهنگ اسلامی است
هرمزگان - حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه دغدغه موافقان سند ۲۰۳۰ تحول نظام آموزشی نیست، گفت: این سند مصداق بارز هدف گرفتن فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهداف اجرای سند 2030 گفت: کسانی که دنبال اجرایی کردن آن در کشور ایران «برگرفته از اسلام ناب محمدی» هستند یا از اولیات دین اسلام اطلاعی ندارند و یا مطلع اند اما به دنبال تخریب و تضعیف ارزش های دینی اسلامی هستند.

وی افزود: چگونه می توان ادعای مسلمان بودن را کرد درحالی که به دنبال پیاده سازی الگوهای ناسالم ضد اسلام در جامعه اسلامی هستند.

این فعال سیاسی اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: انقلابی که بر پایه جهاد و چند ده هزار خون شهید بوجود آمده، را عده ای با چه جرات و جسارتی با موافقت با 2030 در صدد هدف گرفتن چنین الگوهای دینی قرآنی هستند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه بیان داشت: جامعه ای که پایه و اساس آن برگرفته از فرهنگ دینی است را نمی توان بر اساس معیارهای لیبرالیسم تدوین کرد.

وی گفت: اگر موافقان سند 2030 دنبال تحول آموزشی هستند چرا طرح جامع علمی کشور، سند تحول آموزش و پرورش و همچنین هدایت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رهبر معظم انقلاب بر جریان آموزشی را اجرایی نمی‌کنند؟ اینجاست که مشخص می‌شود دغدغه موافقان سند 2030 تحول نظام آموزشی و..... نیست بلکه آنها به دنبال سلطه بیگانگان بر این آب و خاک و همچنین تضعیف ارزش های دینی هستند.

این فعال سیاسی اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: چرا چنین سند به این مهمی محرمانه و زیرپوستی در لایحه های مختلف اجرا می شود و در یا در حال اجرا است؟ یعنی تعهدات این سند مختص یک قوه است؟ چرا مجلس و قوه قضائیه و شورای عالی فرهنگی نسبت به این سند اظهار بی اطلاعی کرده بودند؟ مگر غیر این است که در جریان توافق آن نبودند.

حجت الاسلام حسن زاده بیان  داشت: توافقنامه به این مهمی چرا از چشم دو قوای دیگر پنهان شده بود؟ مگر مسئول تمام توافقنامه های بین المللی مجلس نیست؟ علت تمام این پنهان کاری ها و تهدیدها، پنهان این سند است. سندی که حتی چشم دیدن جهاد و شهادت، متون دینی و معرفی اسطوره های ملی، مذهبی، فرهنگی را در کتب درسی ندارد و دنبال ترویج بی دینی هست معلوم است چه سیاست ها، هدف ها و انگیزه هایی پشت آن است.

ارسال نظرات