۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۲۸۷۶
در پی اقدامات تفرقه انگیز اخیر عناصر تکفیری در پاکستان؛

تاکید علمای شیعه پاکستان بر مبارزه با افراط گرایی

تاکید علمای شیعه پاکستان بر مبارزه با افراط گرایی
جمعی از علمای شیعه، ائمه جماعات و مداحان پاکستان، با برگزاری گردهمایی مهم در شهر کراچی تلاش عوامل افراطی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان این کشور را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از علمای شیعه پاکستان برخورد قاطعانه با پدیده شوم افراط گرایی و اقدامات تحریفی و تخریبی عناصر تکفیری را خواستار شدند.

در پی اقدامات تفرقه انگیز اخیر عناصر تکفیری در پاکستان و تلاش برای هدف قراردادن وحدت اسلامی در این کشور جمعی از علمای شیعه، ائمه جماعات و مداحان پاکستانی با برگزاری گردهمایی مهم در شهر کراچی تلاش عوامل افراطی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان این کشور را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این نشست با صدور قطعنامه‌ای تصریح کردند: جامعه مسلمانان این کشور اعم از شیعه و سنی نگاه مشترک علیه توهین به مقدسات اسلامی و تکفیریت دارند، بنابر این فرقه‌ای حق ندارد باور‌های خود را بر مذاهب دیگر تحمیل کند.

در این قطعنامه از مقامات پاکستانی، از جمله نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و بقیه نهاد‌های مربوطه خواسته شده علیه عناصر تکفیری در این کشور اقدامی جدی انجام دهند.

در این قطعنامه آمده است: دولت پاکستان باید دستگیری‌های بی دلیل بزرگان شیعه در سراسر کشور را متوقف کرده و به پرونده‌های جعلی که با هدف برهم زدن وحدت اسلامی تشکیل شده، پایان بخشد.

"نور الحق قادری" وزیر امور مذهبی پاکستان نیز پیش از این از دسیسه عاملان سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای تخریب فضای وحدت میان مسلمانان در پاکستان خبر داده و گفته بود: عاملان "موساد" در تلاش هستند با انتشار مطالب فرقه‌ای، توهین ‌آمیز و تحریک ‌کننده در شبکه‌های اجتماعی وحدت میان پیروان فرق اسلامی در پاکستان را برهم زنند./988/د102/ف

منبع: آریا

ارسال نظرات