۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۲۸۸۸
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

لزوم تقویت بنیان‌های خانواده برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی

لزوم تقویت بنیان‌های خانواده برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی
اصفهان - کارشناس مسائل تربیتی با تأکید بر تقویت بنیان های خانواده در سبک زندگی اسلامی، گفت: خانواده مقدس است و تقدس دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون سه شنبه شب در آخرین شب از مراسم عزاداری هیات رزمندگان کاشان که در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: سبک زندگی غربی خانواده را مقدس نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه خانواده مقدس است و تقدس دارد، افزود: همانگونه که برای قطع زنجیره بیماری کرونا نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، برای نابودی ویروس‌های خانواده نیز نیاز به رعایت شیوه نامه‌هایی است که اسلام بر رعایت آن تأکید دارد.

حجت الاسلام تراشیون مدارای زن و شوهر را یکی از این شیوه نامه‌های اسلام برای مقابله با ویروس خانواده دانست و گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، مدارا کردن نصفی از خوشی است.

به گفته وی گذشت از یکدیگر نیز یکی راه‌های مقابله با ویروس خانواده است، چرا که گذشت زنجیره مشکلات در خانواده را قطع می‌کند.

کارشناس مسائل تربیتی از صبر به عنوان یکی دیگر از راه‌های مقابله با ویروس خانواده نام برد و بر تقویت صبر تأکید کرد و گفت: انسان صبور در جبهه خدا است، اما انسان هیجانی خواسته و ناخواسته در زمین شیطان بازی می‌کند.

حجت الاسلام تراشیون همچنین افزایش سطح آگاهی را یکی دیگر از ابزار مبارزه با ویروس خانواده نام برد و ابراز کرد: هر زن و شوهری که نسبت به ارتقای آگاهی خود از زندگی اهتمام نداشته باشند با مشکل روبرو خواهند شد، چرا که امروز مشکل خانواده‌های ما ریشه در نابلدی دارد و یکی از پیچیده‌ترین ارتباطات، ارتباط بین زن و شوهر است.

وی با اشاره به اینکه میانگین ارتباط کلامی بین زن و شوهر نه تنها در ایران بلکه در دنیا کاهش پیدا کرده است، افزود: در ایران میانگین ارتباط زن و شوهر‌هایی که بیش از ۵ سال از ازدواج آن‌ها گذشته تنها ۱۷ دقیقه در روز است.

کارشناس مسائل تربیتی از مادر به عنوان مهمترین عنصر در تربیت خانواده نام برد و گفت: اگر امروز بخواهیم براساس سبک زندگی اسلامی زندگی کنیم باید به خانواده توجه بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی خانواده‌ای که صبر و گذشت و آگاهی داشته باشد خانواده‌ای موفق و بر اساس سبک زندگی اسلامی خواهد بود، چرا که بخشی از فساد‌های کف جامعه ریشه در آسیب‌های درون خانواده دارد و جامعه‌ای سالم خواهد بود که خانواده‌ای سالم داشته باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات