۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۶۲۹۳۴
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

سکوت در برابر اهانت غرب به ساحت پیامبر رحمت، خیانت به اسلام است

سکوت در برابر اهانت غرب به ساحت پیامبر رحمت، خیانت به اسلام است
مازندران - حجت الاسلام فروتنی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اسلام گفت: سکوت در برابر چنین حرکت های زشت و ضد دینی، خیانت به اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابوالقاسم فروتنی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) بهشهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه علمیه با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر گرامی اسلام، این اقدام را نشان دهنده عناد و کینه توزی غرب در برابر اسلام ناب دانست.

وی با بیان این که این اقدام ضد دینی نشریه فرانسوی چهره واقعی غربی ها در برابر اسلام، پیامبر رحمت و ائمه اطهار(ع) را آشکارتر کرد، افزود: اهانت به ساحت قدسی پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) به بهانه آزادی بیان، سخنی سخیف و باطلی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، محکوم نکردن چنین گستاخی های آشکاری از سوی کشورهای اسلامی به ویژه مدعیان دفاع از دین و حرم را نشان دهنده همراهی و وابستگی آنها به دولت های غربی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار از کشورهای اسلامی و امت مسلمان این است در برابر این گونه اقدامات ضد دینی اروپایی ها موضع گیری سختی داشته باشند.

حجت السلام فروتنی با بیان این که بی توجهی و سکوت در برابر این اقدامات ضد دینی و اهانت آمیز، موجب گستاخ تر شدن غرب خواهد شد، بیان داشت: اهانت به پیامبر رحمت و مهربانی، گناهی نابخشودنی است که هیچ گاه از ذهن ملت های مسلمان جهان پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه و روحانیت شیعه در برابر این اقدام کینه توزانه و عناد آلود با قدرت خواهند ایستاد، خاطرنشان کرد: سکوت در برابر چنین حرکت های زشت و ضد دینی، خیانت به اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه در نظام اسلامی از یک جایگاه رفیعی برخوردار هستند، گفت: حوزه مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی است و این وظیفه خطیر و مسؤولیت سنگین امروز با تلاش و همت همه طلاب و اساتید مدارس علمیه محقق خواهد شد.

حجت الاسلام فروتنی با بیان این که حوزه همواره در نشر و گسترش دین و معارف اهل بیت(ع) خوش درخشیده است، افزود: جایگاه امروز دین و معارف اسلامی در جامعه، مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمای بزرگ و حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود سال تحصیلی جدید را آغاز فصل تازه ای از علم آموزی در حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیت های علمی و آموزشی این مدرسه نیز به صورت غیر حضوری ودر بستر فضای مجازی انجام می گیرد.

وی با اشاره به این که روزانه پنج درس برای طلاب پایه اول تا ششم تدریس خواهد شد، ادامه داد: همچنین درس خارج فقه این مدرسه نیز هفته ای سه روز برگزار می شود.

حجت الاسلام فروتنی با بیان این که نیمی از طلاب این مدرسه علمیه ممتاز و نخبه هستند، خاطرنشان کرد: تلاش ما در این مدرسه علمیه تعلیم و تربیت طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر به فعالیت های جهادی طلاب این مدرسه در دوران سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: این طلاب جهادی در این ایام در احداث خانه برای محرومان مناطق روستایی مشارکت جدی داشتند.

وی همچنین از همکاری و مشارکت جدی طلاب این مدرسه در تدفین و تغسیل اموات کرونایی در طول ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: در ابتدا امکان غسل و کفن برای این مرحومان وجود نداشت اما با تلاش و مجاهدت طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) این بستر فراهم شد./950//210/خ

ارسال نظرات