۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۲۹۴۶

۵ کتاب حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر می شود

۵ کتاب حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر می شود
حجت الاسلام چراغی پور مدیر کانون های فرهنگی ایلام گفت: ۵ کتاب حوزه دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت چهلیمن سالگرد دفاع مقدس در استان ایلام چاپ و منتشر می شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گویی در ایلام گفت: دفاع مقدس و ارزش های فرهنگی و معنوی دوران ۸ سال دفاع مقدس باید با ابزارهای فرهنگی و هنری به نسل جوان امروز جامعه منتقل شود.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی و ماندگار در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ دفاع مقدس به جامعه کتاب است، یادآور شد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در تلاش است که با تعامل و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان گام های مثبتی در راستای تولیدات فرهنگی به ویژه حوزه دفاع مقدس بردارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به سال رونق تولید و همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هماهنگی و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام ۵ کتاب حوزه دفاع مقدس با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام چاپ و منتشر می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: این کتاب‌ها شامل کتاب «آیه های مهربانی»، «بابای بهار»، «عشق پایدار»،  «غیور لشکر» و  «یادم تو را فراموش» است که با همکاری این دو نهاد چاپ و به زودی در مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس رونمایی می شوند.

حجت الاسلام چراغی پور بیان کرد: کتاب «آیه های مهربانی» مروبط به خاطرات زنان امدادگر در دفاع مقدس، کتاب «بابای بهار» در خصوص یادنامه سردار شهید غلام ملاحی، کتاب «غیور لشکر» بخشی از خاطرات سردار شهید علی غیوری زاده و کتاب  «عشق پایدار» ویژه کنگره 3 هزار شهید استان ایلام  است که توسط خانم میترا کمالی تدوین و نگارش شده و کتاب «یادم تو را فراموش» نیز که بیان سبک زندگی شهدا می پردازد به همت آقای جواد سروری آماده چاپ و  انتشار است.

وی با بیان اینکه این کتاب ها بعد از چاپ، انتشار و رونمایی در سطح کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام توزیع می شوند، گفت:  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال رونق تولید حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه نقش کتاب در توسعه و ترویج  فرهنگ دینی و ارزش های دفاع مقدس، در تلاش هستیم که با کمک دیگر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان زمینه چاپ و انتشار کتاب های فاخر و فرهنگی در  استان فراهم شود./826/د102/ق

ارسال نظرات