۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۶۲۹۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح کرد؛

ساختن جامعه ای اسلامی، از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی

ساختن جامعه ای اسلامی، از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی
همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: یکی از اولویت های مهم در سازمان تبلیغات اسلامی، تحقق و عملیاتی کردن ساختن یک جامعه اسلامی با نشانه ها و المان های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در نشست خبری «رویداد پیشگام» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: رویداد پیشگام برای نخستین بار در استان همدان در سه نوبت یا مرحله اجرایی می‌ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه سخنان خود بیان کرد: با این وجود این رویداد مهم هنوز در کشور گمنام است و اطلاعات خاصی در این باره نداریم و امیدواریم که رسانه های کشور در معرفی این رویداد مهم کشوری نقش خود را به مانند گذشته انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی برای حجت الاسلام والمسلمین قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اندیشه اسلام ناب محمدی در فضای جامعه را به عنوان مأموریت سازمان تبلیغات بیان فرمودند.

حجت الاسلام نظیری در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از اولویت های مهم در سازمان تبلیغات اسلامی، تحقق و عملیاتی کردن ساختن یک جامعه اسلامی با نشانه ها و المان های اسلامی است و این مهم در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه لازمه تحقق اندیشه اسلام ناب در بستر جامعه دستیابی ما به یک جامعه اسلامی است گفت: امام خامنه ای با درایت همیشگی خود، 5 مرحله را جهت تبیین اهداف نهضت یا انقلاب اسلامی معرفی فرموده اند که این 5 مرحله شامل: دولت اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی است.

این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بی گمان برای تحقق تمدن اسلامی یک گام وجود دارد و باید جامعه اسلامی را به عنوان الگوی همه جوامع معرفی کنیم.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه برای تحقق این اهداف با برخی از موانع روبرو هستیم، گفت: برای رسیدن به اهداف عالیه ای که در نظر گرفته ایم، باید نخست چالش ها و موانع را به خوبی شناسایی کنیم و بعد از آن به دنبال راهکار اصلی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در برخی از مواقع مقصد درست تشخیص داده شده اما در اندیشه لیبرال و غیر اسلام ناب برای مسئله به راهکارهایی روی می‌آوریم که مبنای اندیشه اسلام ناب را کنار گذاشته و بر روی ارزش‌ها پا می‌گذاریم که این آفت بسیار خطرناک در بحث دین و اخلاقیات است.

وی با تاکید بر اینکه می خواهیم که در رویداد پیشگام بخشی از آسیب‌ها و چالش‌ها را پیدا کنیم، افزود: بی شک برگزاری «رویداد پیشگام» فرصت خوبی برای مسئولان در همدان در راستای شناسایی ظرفیت‌های فعال و دغدغه مند خواهد بود./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات