۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۶۲۷۳۳
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مطرح کرد؛

اصلاح جامعه در گرو اصلاح خواص

اصلاح جامعه در گرو اصلاح خواص
همدان - امام جمعه همدان گفت: آنچه اسلام را در معرض خطر قرار می‌دهد، اتفاقات کوچک نیست بلکه حکومت طاغوتی است، به همین دلیل برای اصلاح جامعه ابتدا باید خواص اصلاح شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره لزوم اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تأثیر آن در مردم اظهار داشت: اگر واقعه عاشورا را به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم مردم کوفه کسانی هستند که حداقل چهار سال امام علی (ع) را درک کرده و امام حسن (ع) را نیز می‌شناسد اما شهر و مردم شام از اول آنچه دیده‌اند حکومت اموی و معاویه بوده است به همین دلیل وقتی از اهل‌بیت (ع) سؤال می‌شود در جریان عاشورا کجا بر شما سخت گذشت نام شهر شام را بیان می‌کنند.

وی بابیان اینکه ساختار سیاسی شام مردم را به‌گونه‌ای تربیت‌کرده است که امام کش باشند، افزود: اینکه اسلام تا این اندازه به مسئله سیاست اهمیت داده، مسائلی مانند جریان غدیر بیان می‌شود و یا اینکه امام حسین (ع) وقتی می‌خواهد امربه‌معروف و نهی از منکر کند به دنبال اصلاح ساختار سیاسی جامعه است بیانگر تأثیر ساختار سیاسی جامعه بر تربیت مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام خود می‌خواهد خلیفه طاغوتی را کنار بزند تا حکومت طاغوتی در جامعه نباشد چراکه تربیت، مدیریت و سمت‌وسوی جامعه به دست خواص است افرادی که جامعه را هدایت و مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از خواص سیاسی هستند که نیاز به اصلاح دارند، گفت: سخن امام(ره) که فرمودند شاه باید از کشور برود برگرفته از سخن امام حسین(ع) است چراکه ایشان نیز در خطبه‌ها و بیانات خود فرموده بودند یزید باید برود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عنوان کرد: آنچه اسلام را در معرض خطر قرار می‌دهد گناه‌های جزئی و اتفاقات کوچک نیست بلکه حکومت طاغوتی است به همین دلیل برای اصلاح یک جامعه ابتدا باید خواص جامعه اصلاح شوند./1403/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات