۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۹۹۵
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

توهین به پیامبر؛ واکنشی به موج اسلام گرایی در اروپا

توهین به پیامبر؛ واکنشی به موج اسلام گرایی در اروپا
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: توهین و هتاکی به پیامبر (ص) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هیچ آزادمردی قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، تجمع اعتراضی مردم همدان در محکومت توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» امروز در مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: خداوند برای ارشاد و هدایت بشر رسولان و پیامبران را فرستاده است، از این رو تقابل با این بزرگان و منتخبان خداوند متعال به نوعی دشمنی با آنان و پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین باید بدانیم کسانی یا جریان هایی که در مقابل انبیا، به ویژه حضرت محمد (ص) قرار می گیرند، منافع آنها در خطر افتاده و بی شک اینچنین نیز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اقدام غیرانسانی نشریه فرانسوی شارلی ابدو را نوعی واکنش به موج اسلام گرایی در اروپا و غرب عنوان کرد و افزود: کاری که نشریه مذکور انجام داد، کاملا ناشیانه و از روی بی خردی بود و بی شک جهان اسلام و حتی دیگر انسان های آزاده جهان این کار را به شدت محکوم می کنند.

امام جمعه همدان ادامه داد: هر میزان پیامبر (ص) در جهان بیشتر مطرح می‌شود دشمنان عصبانی‌تر می‌شوند و علت عصبانیت و ناراحتی آنها، همراهی با سیاست مداران دولت فرانسه است و این دولتمردان به بهانه آزادی بیان این اقدام را محکوم نکردند.

این استاد حوزه علمیه استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: موضع گیری کشورهای غربی در اقدام موهن نشریه شارلی ابدو نشان داد که رفتار غربی ها با گفتارشان کاملا متفاوت و پر از تناقض است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه گفت: حال سؤالی که باید پرسید این است که اگر کسی در فرانسه یا دیگر کشورهای غربی علیه اسرائیل غاصب مقاله و دست نوشته ای در یکی از نشریات بنویسد، آیا دولتمردان اروپایی با وی رفتاری به جز زندانی کردن و... خواهند داشت؟!

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در کشورهای اروپایی به ظاهر طرفدار آزادی بیان کوچکترین موضع گیری در زمینه رژیم صهیونیستی مساوی با محکومیت است اما اگر فردی به اسم آزادی بیان به پیامبر اکرم(ص) یا قرآن کریم اهانت کند اتفاقی برایش نمی‌ افتد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه این اقدامات و توهین ها علیه رسول خدا هرگز راه به جایی نخواهد برد، گفت: بی گمان توهین و هتاکی علیه اسلام و عقاید مسلمانان توسط دشمنان دین خدا هرگز نمی تواند موفق باشد زیرا وعده الهی می گوید که جهان در نهایت در دست حق پرستان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: جالب اینجاست که این عمل موهن و غیرانسانی نشریه شارلی ابدو خود به خود زمینه آشنایی بیشتر جوانان اروپایی با اسلام، قرآن کریم و حضرت محمد (ص) را فراهم خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه این توهین فرانسوی ها باید از سوی دولتمردان ایران و دیگر کشورهای اسلامی به صورت جدی پیگیری شود، گفت: توهین و هتاکی به پیامبر (ص) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هیچ آزاد مردی قابل تحمل نیست و کشورهای غربی به اسم آزادی بیان و با استفاده ابزاری از آزادی بیان و حقوق بشر برای سرکوب مخالفان استفاده می کنند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات