۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۶۳۰۰۹
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

تبعیت از ولایت؛ ویژگی بارز آیت الله مدنی

تبعیت از ولایت؛ ویژگی بارز آیت الله مدنی
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: شهید آیت الله مدنی در طول عمر همواره به دنبال تبلیغ و نشر معارف دینی بود و تا لحظه شهادت دست از فعالیت های دینی برنداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی اظهار داشت: سخن گفتن درباره شخصیت این روحانی و عالم وارسته برای همه ما سخت و دشوار است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه گفت: مردم همدان در طول این مدت یعنی نزدیک به 40 سال است که همواره نام و یاد شهید آیت الله مدنی را زنده نگه داشته اند که این نشان از قدرشناسی مردم این دیار دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه این نشست ها باید زمینه آشنایی ما با چنین بزرگانی را فراهم کند، عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است برخی افراد درگذشته‌ ها بودند که امروز تبدیل به افسانه شده و اسمی از آنها باقی نمانده است؛ درحالی‌که افرادی مانند شهید مدنی(ره) در تاریخ ماندگار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می خواهیم جایگاه و شان ما همانند شهید آیت الله مدنی در تاریخ برای همیشه ماندگار بماند، باید عمل و کردار ما به مانند این مجاهد فی سبیل الله باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: شهید آیت الله مدنی توانست در عرصه علمی با درک علمای بزرگ توانست به درجه اجتهاد برسد اما به دلیل تواضعی که داشتند به مردم می‌گفتند به من آیت‌الله نگویید که این امر نشان از رسیدن ایشان به درجات بالای معنویت دارد.

امام جمعه همدان ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های خاص شهید آیت الله مدنی این است که در طول عمر خویش همواره به دنبال تبلیغ و نشر معارف دینی بودند تا جایی که تا لحظه شهادت دست از اقدامات و فعالیت های دینی برنداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود به برخی دیگر از ویژگی های شهید آیت الله مدنی اشاره کرد و بیان داشت: شهید آیت الله مدنی در بحث اخلاق بسیار وارسته بودند و شخصیتی همانند شهید آیت الله دستغیت داشتند و بارها می فرمودند که « تا کسی زیر تسلط ظلمت و هوای نفسانی قرار دارد نمی‌تواند به خدا برسد».

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همواره در باطن انسان شاهد تقابل عقل و جهل هستیم و اگر بتوانیم که همواره در این نبرد عقل پیروز باشد بی شک به افرادی همانند امام راحل، شهیدان شهیدان مدنی، سلیمانی، همدانی و ... تبدیل خواهیم شد.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی های بارز شهید آیت الله مدنی، تبعیت کامل از ولایت فقیه بود به گونه که ایشان در ولایت ذوب بودند./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات