۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۰۶۴
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

طلاب خالصانه در راه علم آموزی قدم می گذارند

طلاب خالصانه در راه علم آموزی قدم می گذارند
حجت الاسلام آل آقا مهم ترین مزیت نظام آموزشی حوزه علمیه را نیت خالصانه طلاب دانست و گفت: برای خدا درس می خوانند و در راه رضای خدا از آموخته های خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام علی اکبر آل آقا عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مهم ترین مزیت نظام آموزشی حوزه علمیه را انگیزه تربیت یافتگان و دانش پژوهان این ساختار آموزشی دانست و گفت: کسانی که در این راه قدم می گذارند تمام نیت خود را خدایی می کنند؛ برای خدا درس می خوانند و در راه رضای خدا از آموخته های خود استفاده می کنند، شاید این مهم ترین مزیت حوزه علمیه باشد.

وی هدف از تعلیم و تعلم در حوزه علمیه را یادگیری عنوان کرد و اظهار داشت: هدف در فراگرفتن علوم حوزوی برای نمره و یا رفتن به سطح بالاتر نیست بلکه هدف یادگیری و فهم علم است که این ویژگی باید در دانشگاه ها بدان توجه شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مباحثه پس از شرکت در کلاس درس را از دیگر مزایا نظام آموزشی حوزه علمیه برشمرد و گفت: طلاب در کنار درس استاد به مباحثه می پردازند، بدین صورت که آنچه را فهمیده اند برای هم توضیح می دهند و اگر اشتباهی یا کاستی در فهم درس استاد باشد، طلبه دیگر آن را توضیح می دهد.

وی در پایان به کیفیت یادگیری طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب به گونه ای درس می خوانند که خوب بفهمند و بعدا بتوانند آن درس را برای یک یا چند نفر تدریس کنند؛ این تدریس برای تثبیت مطلب در ذهن بسیار موثر است./1370/ت302/ق

ارسال نظرات