۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۰۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

اتکا به درون؛ لازمه عزتمندی و پیروزی ملت ها

اتکا به درون؛ لازمه عزتمندی و پیروزی ملت ها
استاد حوزه علمیه قم گفت: اتکا به داشته‌های خود، همانگونه که رهبر انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی بارها به آن تاکید کرده اند، مانع حقارت و ذلت یک ملت می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه چهارم درس های عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به اهمیت عبرت گیری از وقایع مهم تاریخی، گفت: پیام های قیام عاشورا برای جامعه امروزی ما بسیار درس آموز و کاربردی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یکی از مهم ترین پیام های عاشورا را از عزتمندی عنوان کرد و ابراز داشت: شخصیت انسان های عزیز به گونه‌ای است که به سادگی در مقابل دشمن کرنش نکرده و تسلیم نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دعای امام سجاد(ع) که در آن از خدا طلب عزت کرده و از تکبر بیزاری می جوید، عنوان کرد: مرز بین عزت و تکبر بسیار باریک است اما این دو با یکدیگر تفاوت دارد تکبر از خود بزرگ بینی ناشی می‌شود اما عزت تنها از ناحیه خداوند است.

این کارشناس دینی با اشاره به راه های کسب عزت، ابراز کرد: ارتباط با خداوند متعال و بندگی حق یکی از بهترین راه های کسب عزت است که بارها در قرآن کریم به آن تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نتیجه عزتمندی را شجاعت و مناعت طبع دانست و ادامه داد: نفاق، تکبر و خود کم بینی از صفات انسان ذلیل است در حالی که انسان عزتمند همواره مستحکم و استوار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه درخواست از دشمن برای حل مشکلات حقارت به بار می آورد، گفت: اتکا به داشته‌های خود، همانگونه که رهبر انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی بارها به آن تاکید کرده اند، مانع حقارت و ذلت یک ملت می شود.

این کارشناس دینی عبادت خالصانه در برابر خداوند متعال را یکی دیگر از راه های کسب عزت دانست و افزود: اگر کسی می‌خواهد عزتمند باشد، باید خود را از ذلت گناه بیرون کشیده و با انسان های عزیز در ارتباط باشد./1350/پ202/ق

ارسال نظرات