۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۶۳۱۰۰
امام جمعه بندرعباس:

جهان اسلام هرگز در برابر اقدامات موهن استکبار کوتاه نخواهد آمد

جهان اسلام هرگز در برابر اقدامات موهن استکبار کوتاه نخواهد آمد
هرمزگان - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده جهان اسلام را نیازمند اتحاد و انسجام در برابر توطئه جدید استکبار دانست و گفت: در برابر اقدامات موهن استکبار کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تکرار توهین به رسول خدا و آتش‌زدن قرآن در اروپا با اهداف و اغراضی مشخص و با رویکرد انحراف اذهان عمومی از رخدادهای پیرامونی و توطئه‌های صهیونیستی در قبال جهان اسلام صورت می‌گیرد و واکنش‌های روزهای اخیر به این اقدامات موهن نشان داد که جهان اسلام هرگز در برابر این قبیل اقدامات کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه جهان اسلام در برابر توطئه جدید استکبار به یک اتحاد و انسجام نیاز دارد، افزود: علمای شیعه و سنی در هرمزگان نیز مواضع مناسب و هوشیارانه‌ای در روزهای اخیر اتخاد کردند که جلوه‌ای از وحدت در موضوعات کلان دینی است.

امام جمعه بندرعباس یکی از مهم‌ترین مسؤولیت دولتمردان در سال پایانی فعالیت خود را کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت محصولات مرتبط با زندگی مردم عنوان کرد و گفت: درست است که کشور ما درگیر تحریم‌های اقتصادی است اما واقعیت آن است که بسیاری از محصولات داخلی ارتباطی با قیمت ارز و ارتباطات بانکی و پولی با خارج از کشور ندارد و نباید به ناگاه با یک جوسازی اقتصادی، چندین برابر قیمت پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده از دستگاه‌های نظارتی نیز خواست به طور ویژه در مورد کنترل قیمت‌ها دغدغه داشته باشند و اجازه ندهند برخی افراد سودجو نسبت به گران کردن کالاهایی که با ارز یارانه‌ای وارد کشور شده و یا کالاهایی که قیمت آنها مشخص و مدون است، با روان مردم بازی کنند.

وی چاره‌اندیشی در زمینه مشکلات اقتصادی مردم را هنر مسؤولان دانست و تصریح کرد: مردم ما 42 سال است که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در همه شرایط مقاومت کرده‌اند و اکنون مسؤولان وظیفه دارند در این زمینه مسؤولانه‌تر و دغدغه‌مندتر عمل کرده و به یاری یکدیگر، فشار را از دوش مردم بردارند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه راهکار اصلی و حقیقی برای غلبه بر تحریم‌ها و ایستادگی در برابر فشارها و تکانه‌های اقتصادی را تقویت تولید ملی برشمرد و گفت: هر چه در کشوری تولید جدی‌تر گرفته شود و همه ارکان آن برای حمایت از تولید مصرانه‌تر پای کار باشند، آن اقتصاد از گزند آسیب‌ها در امان‌تر است و ما این راه حل اساسی را از فرمایشات دقیق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشت کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در ادامه با تجلیل از ورود مجلس به امر نظارت میدانی بر حسن اجرای قوانین و سفر رییس مجلس به مناطق مختلف کشور در روزهای اخیر، عنوان داشت: نظارت میدانی مجلس بخصوص رییس مجلس در استان‌های مختلف کشور گشایش‌گر امور است و باید با دقت مشکلات و مسائل هر منطقه احصا و در اختیار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد تا این سفرها بتواند اثراتی مطلوب بر زندگی مردم داشته باشد.

وی ارتباط هرچه بیشتر مردم با مسؤولان را نیز زمینه‌ساز قوام نظام دانست و گفت: هرچه مسؤولان ارتباط کلامی و رو در روی بیشتری با مردم داشته باشند، مردم امیدوارتر به آینده خواهند شد و عزم مسؤولان در حل مشکلات مردم، گامی در راستای علاقمندی به نظام است.

امام جمعه بندرعباس از افتتاح حوزه علمیه حضرت ابالفضل (ع) به عنوان گام مهمی در زمینه پرورش طلاب انقلابی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: گام دوم انقلاب اسلامی به نیروهایی پرتوان، ولایت‌مدار، بصیر و با قدرت بالای تحلیل‌گری و اندیشه نیاز دارد تا بتواند با جامعه را با روشنگری به سوی آرمان‌های آن هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: این مدرسه علمیه علاوه بر دروس مصوب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دوره‌ها و کلاس‌های ویژه بصیرتی و آمادگی‌های روحی و جسمانی ویژه‌ای خواهد داشت تا تربیت‌یافتگان آن بتوانند در مسیر تعالی جامعه هرمزگان و ایستادگی در برابر شبهات مختلف با موفقیت عمل کرده و متناسب با نیازهای گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق‌گر یک مسیر روشن برای آینده کشورمان باشند./851/د102/ب1

ارسال نظرات