۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۳۰۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توهین‌کنندگان به قرآن از مصادیق بارز جریان تکاثر در عصر فعلی هستند

توهین‌کنندگان به قرآن از مصادیق بارز جریان تکاثر در عصر فعلی هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از مصادیق بارز تکاثر مدعیان آزادی و حقوق بشرند که به قرآن توهین می‌کنند؛ ابوعلم‌هایی که روی ابوجهل را سفید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پنجاه و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه استان با گرامیداشت ایام سوگواری و اسارت اهل‌بیت(ع)، گفت: هدف اسلام همواره این بوده که مسیر رشد را برای بشریت باز کند و خیر کثیر که معنای کوثر است را در همه ابعاد جامعه ما فراهم کند.

وی با اشاره به معنای کوثر که خیر کثیر است، افزود: عصاره آموزه‌های دینی این است که هرکجا باشیم مبارک باشیم و خیروبرکت از رفتار و کردار و گفتار ما دیده شود.

امام‌جمعه بجنورد گفت: خداوند در آیه 31 سوره مریم می‌فرماید: «وَجَعَلَنِی مُبَارَکا أَینَ مَا کنْتُ وَأَوْصَانِی بِالصَّلَاةِ وَالزَّکاةِ مَا دُمْتُ حَیا»؛ یعنی خدا من را هر جا که باشم وجودی پر برکت قرار داده و تا زمانی که زنده‌ام، من را به نماز و زکات توصیه کرده است.

وی اظهار کرد: همه عالم هستی دست‌به‌دست هم دادند که پیغمبر (ص) که دینش کوثر شود و خیر کثیرش همه عالم را فراگیر کند؛ یعنی در همه زمینه‌ها و ابعاد برای بشریت خیر کثیر، خیر ساز، خیر آفرین و خیر گستر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در مقابل کوثر جریان تکاثر وجود دارد که در همه زمان‌ها وجود داشته است و در این زمان نیز مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: تکاثر یعنی جریانی که بازدارندگی دارد و نمی‌خواهد کوثر در جامعه بشری گسترش پیدا کند و خیر کثیر فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: قرآن کوثر است و تمامی اهل‌بیت (ع) و معصومین (س) مصداق بارز کوثر هستند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه امام سجاد (ع) در شام که مصادیق و تعاریف کوثر را بیان کرده است، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: «أَیُّهَا النَّاسُ أُعْطِینَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْعٍ»؛ ای مردم خداوند به ما شش خصلت عطا فرموده و ما را به هفت ویژگی بر دیگران فضیلت بخشیده است که باید این‌ها را ارزش‌های کلیدی و شخصیت‌های کلیدی بنامیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ارزش‌های کلیدی در خطبه امام سجاد (ع) «أُعْطِینَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ» است؛ یعنی خدا به ما علم، بردباری، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنین را ارزانی داشت که از مصادیق کوثر هستند.

وی اظهار کرد: شخصیت‌های کلیدی در خطبه امام سجاد (ع) «وَ فُضِّلْنَا بِأَنَّ مِنَّا النَّبِیَّ الْمُخْتَارَ مُحَمَّداً وَ مِنَّا الصِّدِّیقُ وَ مِنَّا الطَّیَّارُ وَ مِنَّا أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ مِنَّا سِبْطَا هَذِهِ الْأُمَّةِ مَنْ عَرَفَنِی فَقَدْ عَرَفَنِی وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْنِی أَنْبَأْتُهُ بِحَسَبِی وَ نَسَبِی» است؛ یعنی ما را بر دیگران برتری داد به اینکه پیامبر بزرگ اسلام، صدیق [امیرالمؤمنین علی (ع)]، جعفر طیار، شیر خدا و شیر رسول خدا [حمزه] و امام حسن و امام حسین (ع) دو فرزند بزرگوار رسول اکرم (ص) را از ما قرار داد. با این معرفی کوتاه هر کس مرا شناخت که شناخت و برای آنان که مرا نشناختند با معرفی پدران و خاندانم خود را به آنان می‌شناسانم، این‌ها شخصیت‌های کلیدی است که امام (ع) آنان را نام برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مصادیق تکاثر در این زمان، افزود: یکی از مصادیق بارز تکاثر این است که امروز مدعیان آزادی و حقوق بشر به قرآن توهین می‌کنند؛ ازاین‌رو باید گفت ابوعلم‌های زمان ما روی ابوجهل زمان پیغمبر (ص) را سفید کرده‌اند؛ چراکه در زمان پیغمبر به قرآن توهین و جسارت نکردند؛ اما اکنون این مدعیان جاهل آشکارا به قرآن توهین کرده و از توهین خود دفاع می‌کنند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات