۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۳۲۰۵

حزب‌الله لبنان عادی‌سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان عادی‌سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط، آن را خیانت بزرگ و خنجر از پشت به فلسطین دانست.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، جنبش حزب‌الله لبنان توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط را محکوم کرد و آن را خیانت بزرگ دانست.

حزب‌الله در بیانیه‌ای که عصر شنبه منتشر شد، گفت که این حزب «به‌ شدت» اقدام «رژیم حاکم در بحرین» در راستای به‌رسمیت شناختن رژیم اشغالگر اسرائیل و سایر انواع عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم می‌کند.

حزب‌الله در چرایی اعلام این توافق گفت که «این گام رژیم بحرین در راستای تغییر در روابط رژیم‌های مزدور صورت می‌گیرد که روابط مخفیانه خود با دشمن را به روابط علنی تبدیل کرده‌اند».

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، در این بیانیه آمده است: «همه توجیه‌های که این حاکمان مستبد [برای عادی‌سازی روابط با رژیم تل‌آویو] اعلام کرده و آن را ترویج می‌کنند، خیانتی به این بزرگی و خنجر از پشت به مردم فلسطین و مسائل عادلانه امنت اسلامی را نمی‌تواند توجیه کند».

حزب‌الله گفت که پاسخ به این خیانت‌ها در دست ملت‌های آزاده و گره‌های مقاومت فلسطین و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان اظهار داشت: «مقاومت، ملزم به آزادسازی همه اراضی فلسطین بوده و هر نوع عادی‌سازی روابط و همکاری با رژیم اشغالگر را مردود می‌داند».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه در توییتی توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط بین خود را اعلام کرد و در این رابطه بیانیه مشترک سه‌جانبه‌ای منتشر شد.

اعلام این توافق کمتر از یک ماه از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحلیلگران منطقه معتقدند که محال است این توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودی و رضایت این کشور حاصل شود.

به رغم استقبال از این توافق در سطح مقامات عربی منطقه، مردم بحرین، گروه‌های فلسطینی از مقاومت گرفته تا تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و نهادهای مستقل در کشورهای عربی، دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن این توافق را محکوم کرده‌اند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان دیروز در واکنش به این توافق، آن را خیانت به آرمان فلسطین و قدس دانست و سفیر خود را از بحرین فراخواند.

جرد کوشنر، داماد صهیونیست و مشاور ارشد ترامپ گفته است که این توافق شامل افتتاح سفارت‌خانه‌ها نیز می‌شود. قرار است توافق امارات و رژیم اسرائیل سه‌شنبه این هفته در کاخ سفید به امضا برسد، وزیر خارجه بحرین به همراه ولی‌عهد این کشور دراین مراسم نیز حضور خواهند داشت./د102/ق
ارسال نظرات